تحلیل تکنیکال انس جهانی پلاتین (XPTUSD) | تاریخ 5 آبان ماه 1399

تحلیل تکنیکال انس جهانی پلاتین (XPTUSD) | تاریخ 5 آبان ماه 1399

قیمت جهانی این فلز با ارزش پس از اینکه رکورد خیره کننده ای در اوایل سال 2008 در قیمت 2200 دلار بجای گذاشت، اکنون پس از گذشت 12 سال در سطوح پایینی در بازه 770 الی 900 دلار در حال نوسان است.

به گفته کارستن منکه، تحلیلگر شرکت “جولیوس بائر” سوییس،  دورنمای پلاتین تغییر کرده و علت آن ضعف راند آفریقای جنوبی است. ارزش راند در برابر دلار طی سالهای گذشته سقوط سنگینی کرده و درآمد شرکت‌های آفریقای جنوبی که حدود ۷۰ درصد از پلاتین جهان راتولید می‌کنند را تقویت کرده و از فشار روی آنها برای کاهش تولید کاسته است.  در حالی که کاهش تولید برای مقابله با مازاد عرضه با توجه به عدم رشد چندان تقاضا برای پلاتین ضروری به نظر می‌رسد.

در نمودار زیر در صورت دستیابی قیمت به بالای سطح کلیدی 1025 دلار میتوان انتظار افزایش تا سطوح 1170 و 1500 دلار را نیز داشت اما با وجود مازاد عرضه در بازار شاهد قیمت های پایین و حرکت قیمت روی سطوح حمایتی 830 و 770 دلار خواهیم بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *