تحلیل تکنیکال انس جهانی پلاتین (XPTUSD) | تاریخ 13 خرداد ماه 1399

تحلیل تکنیکال انس جهانی پلاتین (XPTUSD) | تاریخ 13 خرداد ماه 1399

قیمت پلاتین در بازارهای جهانی در آخرین رالی صعودی خویش در تاریخ 16 ژانویه 2020 تا قیمت 1041 دلار به ازای هر انس بالا رفت. از تاریخ 20 فوریه 2020 شاهد شروع افت سهمگین قیمت این فلز ارزشمند تا قیمت 565 دلار بوده ایم که این نرخ پایین ترین قیمت طی 18 سال اخیر از سال 2002 بوده است. هم اکنون همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید با توجه به اصلاح قیمت به اندازه 61.8 درصد موج نزولی قبلی، انتظار میرود دو سناریو به شرح زیر مفروض باشد:

  • فرضیه نزولی : در صورت ادامه روند نزولی در کانال و با پایان اصلاح 61.8 درصد فیبو موج صعودی قبلی میتوان انتظار داشت با ادامه ریزش قیمت در آتی مقاومت های ابتدا 750 دلار و پس از آن 690 دلار را بر سر راه خویش مشاهده کند.
  • فرضیه صعودی : اگر بخواهیم خلاف جهت روند را در نظر بگیریم با افزایش قدرت خریداران در بازار با شکستن محدوده حمایتی آبی رنگ و تثبیت بالای محدوده میتوان انتظار افزایش قیمت را داشت که در این حالت حمایت های پیش رو اعداد 900 دلار و 985 دلار خواهند بود.
تحلیل تکنیکال انس جهانی پلاتین (XPTUSD) | تاریخ 13 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *