تحلیل شاخص بورس شانگهای چین (SHCOMP)

تحلیل شاخص بورس شانگهای چین  (SHCOMP)

شهر شانگهای مرکز اقتصادی کشور چین است که بسیاری آن را نیویورک شرق می‌نامند. سابقه معاملات اوراق بهادار در شانگهای به اواخر دهه ۱۸۶۰ میلادی باز می‌گردد. اولین فهرست سهام پذیرفته شده این بازار در ژوئن سال ۱۸۶۶ منتشر شد.

در حال حاضر این بازار با توجه به پتانسیل و رشدی که در سال‌های اخیر داشته، تبدیل به یک مقصد اصلی برای سرمایه‌گذاران خارجی شده است. این بازار همچنین در سال 2016 دومین بازار از لحاظ مبادله سهم در آسیا بود. در سال 2018 بازار بورس شانگهای 1408 شرکت، 11،484 اوراق بهادار و 1452 سهام را در خود جای داده بود.

تحلیل بنیادی:

پس از برنده شدن جو بایدن دموکرات شاخص های سهام در چین و ژاپن رشدهای خوبی را ثبت کردند که این مهم بدلیل سیاست خارجی سازش گرایانه دموکرات‌ها اتفاق افتاد.

روابط خصمانه رییس جمهور قبلی آمریکا با این کشورها موجب شده بود مناسبات اقتصادی بین چین و آمریکا تحت الشعاع این دشمنی ها قرار بگیرد.

تحلیل تکنیکال:

در نمودار هفتگی زیر مشاهده میکنید قیمت داخل یک کانال صعودی از سال 1995 در حال حرکت است اما در سالهای گذشته درگیری و جنگ اقتصادی مابین چین و آمریکا باعث شد این شاخص و میزان حجم مبادلات  آن تحت تاثیر قرار بگیرد.

پس از تماس قیمت با کف کانال بلند مدت و ایجاد الگوی کف دوقلو توانست رالی صعودی جدیدی را از این ناحیه شروع کند و پس از برخورد به خط روند آبی رنگ اندکی زیر این سطح به نوسان خود ادامه داد.

اکنون پس از شکست این خط روند آبی رنگ و پولبک به این سطح قیمت میتواند وارد فاز صعودی جدیدی شود که در هفته های آینده باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهند داد.

در صورت شروع رالی صعودی اهداف مقاومتی قیمت در 3900 و 4300 واحد فعال خواهند شد و در صورت ریزش از ناحیه کنونی سطوح حمایت کننده قیمت اعداد 2955 و 2660 خواهند بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
تحلیل شاخص بورس شانگهای چین
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل شاخص بورس شانگهای چین
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *