تحلیل بنیادی مارکت 28 دسامبر

تحلیل بنیادی مارکت 28 دسامبر

در آخرین روزهای معاملاتی سال ۲۰۲۰ به نظر می‌رسد که آرامش به بازار بازگشته است. جریانات ریسک‌پذیری را در بازارهای مالی شاهد هستیم، اما حجم پایین معاملات اجازه به راه افتادن رالی‌های قوی و بزرگ را نمی‌دهد. واکسیناسیون علیه کرونا در اکثر نقاط دنیا شروع شده، ترامپ بسته مالی و حمایتی آمریکا را امضا کرده و انگلستان و اتحادیه اروپا هم بر سر مسائل تجاری به توافق رسیده‌اند. شاخص‌های آتی سهام آمریکا عملکرد خوبی دارند و رشد کرده‌اند و در اروپا هم وضعیت بازارهای سهام خوب است. حتی شاخص سهام آلمان (دکس – DAX) به اندازه ۱٫۷ درصد مثبت است و به اوج قیمتی جدیدی رسیده است.

خریداران سهام آسیایی توجهی به حجم پایین معاملات ندارند. شاخص‌های سهام آسیایی رشد کرده‌اند و در ژاپن هم شاخص سهام نیکی (Nikkei) به اندازه ۰٫۶۰ درصد مثبت است. ترامپ با امضای بسته مالی، سرمایه‌گذاران را شوکه کرده است. جریانات ریسک‌پذیری را در بازارهای سهام و فارکس شاهد هستیم.

در آسیا بازارهای سهام استرالیا و نیوزیلند نیمه تعطیل هستند. در همین حال انگلستان قرار است توافق BREXIT را اجرا کند و همراه با توافق تجاری، اتحادیه اروپا را ترک کند. امروز در تقویم اقتصادی جهانی گزارش مهمی منتشر نخواهد شد و اکثر سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا در تعطیلات به سر می‌برند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *