تحلیل بنیادی مارکت 23 فوریه

تحلیل بنیادی مارکت 23 فوریه

تحلیل بنیادی بازار ارزی و بورس سهام اروپا

شاخص‌های سهام اروپا نوسانی و بدون روند هستند و شاخص‌های آتی سهام آمریکا رشد کرده‌اند. سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی جهش‌های اخیر در نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا و افزایش سریع قیمت کامودیتی ها هستند.

شاخص سهام Stoxx Europe ۶۰۰ روند مشخصی ندارد. درحالی‌که سهام شرکت‌های انرژی محور رشد کرده‌اند، سهام شرکت‌های فناوری سقوط کرده‌اند. در آسیا هم شاخص سهام هنگ‌کنگ بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت.

هنوز خبری از جریانات ریسکی مشخصی در بازار نیست. اما در چند ساعت اخیر شاهد تقویت جزئی ارزش دلار آمریکا در بازار بوده‌ایم. این در حالی است که شاخص‌های آتی سهام آمریکا رشد کرده‌اند و از بازگشایی مثبت بورس سهام نیویورک حکایت دارند. روند قیمتی مس همچنان صعودی است و قیمت نفت خام سبک (WTI) هم به ۶۳ دلار رسیده است.

از دید تحلیل فاندامنتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که تمامی اخبار خوب در بازارهای سهام جهانی پیش‌خور شده‌اند. به همین دلیل شاید بازارهای سهام جهانی دیگر توان ادامه دادن به روند صعودی را نداشته باشند. همه منتظر سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند. پیش‌بینی می‌شود که رئیس فدرال رزرو رشد اخیر انتظارات تورمی را بی‌مورد بداند. در هر صورت تا وقتی‌که سخنرانی رئیس فدرال رزرو شروع نشده، شاید بازار ارزی نتواند حرکت یک‌سویه و مشخصی را به نمایش بگذارد.

تحلیل بنیادی یورو

دیروز داده‌های اقتصادی ناحیه یورو بهتر از انتظارات بازار بودند. رشد خوب شاخص‌های اطمینان فضای کسب‌وکار آلمان از یورو حمایت کرده‌اند. با این حال رشد یورو در برابر دلار آمریکا در مقایسه با سایر ارزهای اصلی ضعیف بود. سرمایه‌گذاران نگران‌اند که شاید با رشد EURUSD یا همان تقویت ارزش یورو، بانک مرکزی اروپا واکنش نشان دهد و در بازار مداخله کند.

دیروز رئیس بانک مرکزی اروپا به نوسانات نرخ ارز (EURUSD) اشاره‌ای نکرد، اما رئیس بانک مرکزی اروپا گفته که از نزدیک تغییرات نرخ بازدهی اوراق را دنبال می‌کند. در عین حال، واکسیناسیون در ناحیه یورو در مقایسه با انگلستان و آمریکا به کُندی پیش می‌رود. آلمان (بزرگ‌ترین اقتصاد ناحیه یورو) تنها ۴ درصد جمعیت خود را واکسینه کرده است.

این درصد در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا کمتر از این مقدار است. از دید تحلیل فاندامنتال انتظار می‌رود که عقب ماندن ناحیه یورو از رقبا در نهایت تأثیر منفی بر یورو بگذارد. به همین دلیل است که وقتی ارزهای اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت می‌شوند، اندازه رشد یورو کمتر از دیگران است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *