تحلیل بنیادی مارکت 11 ژانویه 2021

تحلیل بنیادی مارکت 11 ژانویه 2021

در اولین روز کاری هفته شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا در برابر رقبا هستیم. در بازارهای سهام آسیایی هم روند مشخصی وجود ندارد. سرمایه‌گذاران در حال بررسی پیامدهای احتمالی رشد نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا هستند. در این میان دولت جدید آمریکا هم می‌خواهد بسته مالی و حمایتی بزرگی را معرفی و اجرا کند.

در بازار ارزی، دلار آمریکا برای سومین روز متوالی در برابر رقبا رشد کرده است و شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم تغییر قابل‌توجهی نداشته‌اند. بازار سهام ژاپن امروز به خاطر تعطیلی عمومی این کشور بسته است و به همین دلیل اوراق خزانه‌داری آمریکا تا زمان باز شدن بورس سهام لندن معامله نخواهند شد. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم افت کرده‌اند. این در حالی است که روز جمعه شاخص‌های سهام آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کردند. روز جمعه، جو بایدن گفته بود که بسته مالی جدید چند تریلیون دلاری را برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا معرفی خواهد کرد.

رالی صعودی بازارهای سهام جهانی متوقف شده است. سرمایه‌گذاران در حال ارزیابی مجدد شرایط و ارزش‌گذاری سهام هستند. برخی بر این باورند که بازار سهام بیش از حد رشد کرده است. بازار سهام و بازدهی اوراق خزانه‌داری به طور هم‌زمان به دلیل امیدوارهایی به بهبود سریع اقتصاد جهانی رشد کرده‌اند. از دید تحلیل فاندامنتال تا زمانی که نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا سیر صعودی دارد، دلار هم تقویت خواهد شد.

اخبار تقویم اقتصادی روز:

همه نگاه ها به روند تغییرات نرخ بازدهی اوراق خزانه داری آمریکاست. در این میان گزارش مهمی هم امروز منتشر نخواهد شد. به همین دلیل انتظار می رود که تغییرات نرخ بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا محرک اصلی بازار های سهام و فارکس باشند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *