تحلیل بنیادی مارکت و جهت گیری سرمایه گذاران | 19 آذر 1399

تحلیل بنیادی مارکت و جهت گیری سرمایه گذاران | 19 آذر 1399

شاخص های آتی سهام آمریکا اندکی رشد کرده‌اند. عملکرد شاخص های سهام S&P ۵۰۰ و داوجونز (Dow Jones) بهتر از نزدیک (NASDAQ) بوده است. خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بسته حمایتی دولت آمریکا عامل اصلی جریانات ریسک‌پذیری بازارهای سهام بوده است. با این حال هنوز توافقی بر سر بسته مالی آمریکا به دست نیامده است.

در همین حال از اروپا خبر می‌رسد که نخست‌وزیر انگلستان و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دیدار خواهند کرد تا شاید مذاکرات BREXIT از بن‌بست خارج شود. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این دیدار می‌تواند به پیشرفت در مذاکرات کمک کند. با این وجود هنوز خبری از توافق نیست. بایستی دید که آیا امروز دو طرف می‌توانند اختلاف‌نظرها را کنار بگذارند یا خیر؟ در بازار سرمایه‌گذاران به آینده مذاکرات BREXIT خوش‌بین هستند و به همین دلیل پوند انگلستان تقویت شده است.

در آمریکای شمالی تقویم اقتصادی تقریباً خالی است اما با این حال در بازار جهانی سرمایه‌گذاران به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی کانادا توجه خواهند کرد. انتظار می‌رود که تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نشود، اما لحن رئیس بانک مرکزی کانادا و دیدگاه بانک مرکزی نسبت به آینده اقتصاد کانادا برای معامله گران اهمیت خواهد داشت. اگر رئیس بانک مرکزی کانادا به آینده خوش‌بین باشد، دلار کانادا تقویت خواهد شد. در این میان جریانات ریسکی بازار می‌تواند حرکات قیمتی دلار کانادا را به عنوان ارز ریسکی تشدید کند.

از ابتدای هفته تمامی ارز های اصلی بین المللی در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *