جهش قیمت نفت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان | 18 اسفند 99

جهش قیمت نفت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان | 18 اسفند 99

صعود نفت برنت به سقف سال 2020 و افزایش توام با خوشبینی در مارکت

در بازار نفت خام، قیمت نفت برنت با جهش 2 درصدی به بالای ۷۰ دلار رسیده است. هرچند که به ساختارهای نفتی عربستان حمله شده، اما گفته می‌شود که آسیبی بر سطح تولید نفت خام عربستان وارد نشده است.

دلار

تصویب بسته محرک مالی آمریکا توسط مجلس سنا مهمترین دیتای دلار می‌باشد.

پمپاژ 1.9تریلیون دلاری پول به جامعه ضمن سنگین کردن بدهی دولت جهش های بلندی را میتواند در تورم و GDP ایالات متحده به وجود بیاورد.

در بحث تاثیر بسته محرک مالی معامله گران باید این را مورد توجه قرار بدهند که این خبر در هفته های پیش پیشخور شده و ممکن است مانند بسته های محرک قبلی دلار به آن واکنش نشان ندهد.

همچنین صحبت های جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا و گفته های او مبنی بر رسیدن به اشتغال کامل تا پایان سال چشم انداز دلار را مثبت کرده و ممکن است بازار این خبر را مد نظر قرار داده که فدرال رزرو دیگر نیازی به کنترل و یشتر کردن سیاست های تسهیلی ندارد و درنتیجه دلار قوی شود.

بهرحال همچنان باید منتظر واکنش بازار به تزریق دلار در آمریکا باشیم.

شاخص های سهام

شاخص آتی سهام نزدک ۱۰۰ (NASDAQ۱۰۰) به حرکات نزولی ادامه داده است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا تا ۲ درصد هم پایین آمده‌اند. در بازار نفت خام، حمله به ساختارهای نفتی عربستان باعث افزایش قیمت نفت خام شده است.

باز هم بالا آمدن نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. رشد نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری و افزایش هزینه استقراض به ضرر بازارهای سهام جهانی است. با این حال بازارهای سهام جهانی روند مشخصی ندارند. درحالی‌که شاخص‌های سهام آسیا و آتی آمریکا افت کرده‌اند، بازار سهام اروپا مثبت است.

بالا رفتن نرخ بازدهی اوراق کشورها به خصوص ایالات متحده چشم انداز سهام را با مشکل روبرو کرده است.

هفته گذشته پریزیدنت بایدن خطاب به کسانی که از بازار سهام خارج میشوند هشدار پشیمان شدن را به آنها داد. با اینحال بازار سهام در سشن نیویورک ممکن است واکنش های خوبی را به بسته محرک مالی نشان داده و بی اعتنا به منحنی بازده روز مثبتی را به ثبت برساند.

طلا

درحالی که در هفته گذشته صندوق های طلا فروشنده بوده‌اند این هفته آیا باید منتظر برافروختن طلا و مثبت شدن آن باشیم؟

همانطور که میدانید طلا کالایی تورم پذیر می‌باشد و در واکنش به پمپاژ پول باید سنتیمنت مثبتی بگیرد.

نکته حائز اهمیت برای طلا, اوراق قرضه 10ساله می‌باشد که با بالا رفتن بازده این اوراق طلا ممکن است همچنان فاز نزولی خود را حفظ کرده, امری که مورد پسند موسسات نیز می‌باشد و اینطوری در قیمت های پایینتری طلا را خریداری میکنند.

اوراق قرضه

بازده اوراق قرضه آمریکا همچنان رو به بالا می‌باشد.اعضای فدرال رزرو این واکنش را سالم می‌دانند ولی با بالارفتن بازدهی اوراق بیش از این ممکن است تورم واکنش منفی نشان داده و قطعا فدرال رزرو وارد عمل خواهد شد و ترمز بازدهی را خواهد کشید.

همچنین بازدهی اوراق قرضه ناحیه یورو رو به بالا بوده و درباز شدن سشن لندن باید زیرنظر گرفته شوند, اعضای بانک مرکزی اروپا از بالارفتن بازدهی به شدت نگران هستند و بانک مرکزی ممکن هست برای کنترل منحنی بازده وارد عمل شود.

بازار ارز

در بازار فارکس ارز AUD با اقبال سرمایه گذاران روبرو شده و در سنتیمنت مثبت درحال معامله شدن می‌باشد.

به وضوح دیده می‌شود ارزهای اصلی منتظر دیدن واکنش بازار به تصویب بسته محرک مالی آمریکا هستند و در محدوده بی نوسان درحال معامله شدن می‌باشند.

از نظر COT دیتا ارز دلار آمریکا به شدت درحال فروش می‌باشدو با پایین رفتن دلار در طی هفته ارزهای کالایی مانند AUD مورد اقبال سرمایه گذاری قرار خواهند گرفت.

می توانید گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل ها را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil  (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای پیش بینی کردن دلار به عنوان محرک اصلی بازار باید بازدهی اوراق قرضه آمریکا را تحت نظر قرار داده, با بالارفتن بازدهی اوراق قرضه, تقاضا برای دلار در سطح بازار زیاد می‌شود.

همچنین هرگونه جهش رو به پایین در بازار اوراق قرضه سنتیمنت بازار را به شدت ریسک پذیر خواهد کرد و خرید ارزهایی مانند AUDJPY بسیار میتواند معقول باشد..نرخ AUDJPY هم اکنون 83.45 میباشد.

تقویم اقتصادی

در تقویم اقتصادی امروز  مهم‌ترین دیتا سخنرانی بیلی رییس بانک مرکزی انگلستان خواهد بود و بازار چشم انداز تصویب نهایی بسته محرک مالی در مجلس نمایندگان می‌باشد که بازنگری های جدید توسط سنا را اعمال کرده و به مرحله اجرا برسانند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *