تحلیل بنیادی مارکت جهانی (8 آذرماه 99)

تحلیل بنیادی مارکت جهانی (8 آذرماه 99)

1 . در شرایطی که بدلیل عید شکر گزاری امروز و فردا بازارهای مالی در آمریکا تعطیل هستند، شاخص داوجونز نیز در بازارهای سی اف دی در شرایط اصلاحی در حرکت است و در کوتاه مدت احتمال اصلاح و نزول بیشتر نیز وجود دارد، اما با توجه به فضای خوش بینی که با اخبار مثبت از توزیع واکسن کرونا ایجاد شده و کاهش تنش های سیاسی در آمریکا، احتمال اول در میان مدت برگشت شاخص به موج صعودی و عبور از مقاومت مهم 30 هزار واحدی خواهد بود.

2 . در بازار نفت و در شاخص نفت برنت، با توجه به کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت باز هم افزایش یافت و به محدوده مقاومت 49 دلاری رسید، اما پس از افزایش شارپی روزهای اخیر، در حال حاضر نسبت به این محدوده مقاومتی واکنش اصلاحی داشته و در موج اصلاح کوتاه مدت در حرکت است. در میان مدت اما همچنان احتمال اول ادامه روند صعودی خواهد بود. سطوح مقاومتی 49 و 50 دلار برای هر بشکه در برابر صعود قیمت قرار دارند.

3 . در بازار طلا، با توجه به افزایش سطح ریسک پذیری و اقبال نسبت به بازارهای سهام، تقاضا برای طلا کاهش داشته و قیمت به زیر حمایت 1818 دلاری کاهش داشته و به کمترین سطح از جولای 2020 رسیده است. در حال حاضر و بعد از نزول شارپی روزهای اخیر، قیمت در شرایط پولبک و اصلاح در حرکت است، که در کوتاه مدت احتمال اصلاح بیشتر نیز وجود دارد، اما در میان مدت احتمال اول همچنان ادامه روند نزولی با پایان پولبک صعودی خواهد بود.

4 . در برابری دلار آمریکا به دلار کانادا، با توجه به افزایش قابل توجه در قیمت نفت خام در بازارهای بین المللی، تقاضا برای دلار کانادا در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است و قیمت در موج صعودی به محدوده مهم و روانی حمایتی 1.3 رسیده و واکنش قیمت نسبت به این محدوده با اهمیت خواهد بود. با توجه به شرایط خبری و تکنیکالی احتمال اول در میان مدت عبور از این محدوده حمایتی است، که در اینصورت تمایل قیمت به نزول بیشتر، افزایش خواهد یافت. در کوتاه مدت اما احتمال اصلاح و صعود در محدوده حمایتی 1.3 وجود دارد.

5 . در برابری دلار استرالیا به دلار آمریکا، قیمت در ادامه موج صعودی، محدوده مقاومتی 0.7343 را شکسته و احتمال صعود قیمت در میان مدت افزایش یافته است. در کوتاه مدت احتمال اصلاح قیمتی و زمانی در این محدوده وجود دارد.

6 . در برابری یورو به دلار، قیمت محدوده مقاومتی 1.19 را شکسته و در حال حاضر در شرایط اصلاح و پولبک در حرکت است. ضمن اینکه امروز نتایج نشست شورای سیاستگذاری پولی بانک مرکزی اروپا اعلام می شود، که می تواند بر روند قیمت تاثیر گذار باشد و البته اخبار مربوط به مذاکرات برای توافق برگزیت موضوع مهمی است که فعالین و معامله گران در نظر دارند. امروز نخست وزیر ایرلند اعلام کرده که مذاکرات به نقطه حساسی رسیده است. باید توجه داشت که موفقیت این مذاکرات و رسیدن به توافق می تواند تقاضا برای یورو و پوند را در برابر دیگر ارزهای مهم بازار افزایش دهد و موجب صعود قیمت به سطوح جدیدی شود. 7. در برابری پوند به دلار، با وجود آنکه قیمت سطح مقاومتی با اهمیت 1.3310 را با اعتبار شکسته و احتمال صعود قیمت افزایش یافته است، اما در حال حاضر و در کوتاه مدت قیمت در شرایط اصلاح زمانی و رنج در حرکت است و فعالین در انتظار اخبار و گمانه زنی ها از مذاکرات بر سر توافق برگزیت هستند و نتایج یا اخباری از این مذاکرات می تواند روند قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. امروز نخست وزیر ایرلند اعلام کرده که مذاکرات به نقطه حساسی رسیده است. باید توجه داشت که موفقیت این مذاکرات و رسیدن به توافق می تواند تقاضا برای یورو و پوند را در برابر دیگر ارزهای مهم بازار افزایش دهد و موجب صعود قیمت به سطوح جدیدی شود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *