تحلیل بنیادی مارکت جهانی | دوشنبه 17 آذر1399

تحلیل بنیادی مارکت جهانی | دوشنبه 17 آذر1399

در اولین روز کاری هفته تمامی ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا سقوط کرده اند.

اخبار BREXIT باعث تشدید جریانات ریسک گریزی در بازارهای بین المللی شده است. در اولین روز هفته کاری شاهد هستیم که در ابتدا شاخص های سهام رشد کردند، اما به تدریج و با شروع بازارهای اروپایی، شاخص های سهام هم سقوط کردند. مذاکره‌کنندگان BREXIT هنوز بر سر مسائل مهم به توافق نرسیده‌اند. حتی نخست‌وزیر انگلستان معتقد است که اختلاف‌نظرها قابل حل نیستند و تمایل دارد که از مذاکرات خارج شود.

پوند انگلستان تا حد زیادی در واکنش به اخبار BREXIT سقوط کرده و به کف قیمتی ۱٫۳۲۲۵ دلاری رسیده است. برای بسیاری از تحلیلگران و فعالین بازار قابل‌قبول نیست که توافقی در کار نباشد. به همین دلیل هنوز از پوند حمایت می‌کنند. روز به روز احتمال خروج بدون توافق انگلستان از اتحادیه اروپا تقویت می‌شود.

از دید تحلیل فاندامنتال اگر در چند ساعت آینده خبر مثبتی از مذاکرات BREXIT مخابره نشود، شوک جدی بر جفت ارزهای پوند وارد خواهد شد.

در بازار آمریکای شمالی همه نگاه‌ها به مذاکرات بسته مالی آمریکا خواهد بود. به نظر می‌رسد که بسته مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری از سوی احزاب آمریکایی حمایت می‌شود. اگر اخبار مثبتی از BREXIT و بسته مالی آمریکا منتشر شود، جریانات ریسک‌پذیری قوی در بازار به راه خواهد افتاد، اما اگر در هر دو طرف سرمایه‌گذاران نا امید شوند، باید انتظار سقوط دارایی‌های ریسکی مانند دلار استرالیا و نیوزیلند و تقویت ارزش دلار آمریکا را داشت.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *