تحلیل بنیادی مارکت بین المللی 16 دسامبر 2020

تحلیل بنیادی مارکت بین المللی 16 دسامبر 2020

شاخص‌های سهام آمریکا برای اولین بار در پنج روز معاملاتی گذشته رشد کردند. جریانات ریسک‌پذیری بازارهای سهام آمریکا به بازارهای آسیا هم سرایت کرده است. کنگره آمریکا در مسیر تصویب بسته مالی و حمایتی جدید قدم بر می‌دارد. امروز نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هم برگزار خواهد شد.

در آسیا رشد شاخص‌های سهام منطقه‌ای ملایم بوده و شاخص‌ها به سمت رکورد جدیدی در حال حرکت هستند. در این میان شاخص سهام استرالیا بهترین عملکرد را داشته است. شاخص‌های آتی سهام اروپا هم مثبت هستند. رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا گفته که سیاست‌گذاران را در واشنگتن نگه خواهد داشت تا توافقی به دست آید. نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ده‌ساله آمریکا در بالای 0.9 درصد باقی مانده است. پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو آمریکا هم یا برنامه خرید اوراق قرضه را جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی تغییر دهد و یا به تغییر این برنامه در آینده اشاره کند.

سرمایه‌گذاران اطمینان دارند که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بسته مالی 748 میلیارد دلاری را تصویب خواهند کرد. این بسته مالی مستقیماً به اقتصاد آمریکا تزریق خواهد شد. جریانات ریسک‌پذیری دوباره باعث کاهش تقاضا برای دلار آمریکا شده است. در بازار پوند انگلستان در واکنش به اخبار BREXIT تقویت شده است. بعد از یک هفته مذاکرات سخت و نفس‌گیر، لحن مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا نرم‌تر شده و به نظر می‌رسد که به دست‌یابی به توافق خوش‌بین شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *