تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)

تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و  در سال 1385 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کیش به ثبت رسیده است. نوع این شرکت در سال 93 از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته است. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال 95 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته و در بازار دوم بورس ثبت شد و در اواخر دی 95 این شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درج گردیده و نهایتا 5% از سهام شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان در سال 96 در تالار دوم بورس تحت نماد ” کاوه” به عموم عرضه شد.

فعالیت شرکت تولید آهن اسفنجی توسط دو مدول A و B و تداوم ساخت و تکمیل پروژه های فولاد سازی، گندله سازی، پروژه های زیر ساخت شامل آب شیرین کن معادل 55 هزار متر مکعب، پست برق 230 کیلو ولت GIS می باشد.

موضوع فعالیت شرکت فولاد کاوه

طراحی و تجهیز و بهره برداری از کارخانجات تولیدی محصولات صنایع معدنی و متالوژی و سایر فعالیت های مرتبط از قبیل عملیات ساختمانی و راه سازی، احداث تاسیسات و راه اندازی کارخانجات ذوب، ریخته گری و احیاء و نورد فلزات و صنایع فرآوری مواد معدنی. انجام کلیه فعالیت های بازرگانی شامل خرید و فروش، صادرات و واردات ماشین آلات، تجهیزات و قطعات محصولات و مواد و مصالح مربوط به معادن و صنایع معدنی و فلزی که به نحوی از انحاء با موضوع شرکت مرتبط باشد. براساس جواز تاسیس اولیه ظرفیت تولید فاز اول فولاد سازی معادل 1,200،000 تن شمش فولاد سبک آلیاژی (بیلت) و قابل توسعه تا 2,400,000 تن و آهن اسفنجی تا 1,856،000 تن می باشد.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بخش “ساخت فلزات اساسی” و گروه “ساخت آهن و فولاد اساسی” با نماد “کاوه در رشته فعالیت می کند.

طرح توسعه

  • تولید شمش فولاد براساس برنامه ریزی صورت گرفته در دو مرحله، مرحله اول آن در بهمن ماه سال 94 به بطور آزمایشی به بهره برداری رسید و مرحله دوم نیز به همراه تاسیسات آب شیرین کن در پایان سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
  • تولید 5 میلیون تن گندله سنگ آهن که در پایان سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

مفروضات تحلیل

تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)

این شرکت برای تامین مالی پروژه خود به استقراض از صندوق توسعه ملی پرداخته است و بخش قابل توجهی از هزینه مالی سال 99 آن مربوط به این وام است. شرکت با توجه به این که حدود 70 درصد محصولات خود را صادر می‌کند در پرداخت ارزی این وام با مشکل مواجه نخواهد شد.

همچنین در بخش سربار این شرکت هزینه استهلاک فولاد سازی  فاز 2 با توجه به درصد بهره برداری از آن در سال 99 در  نظر گرفته شده است.

فروش

تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)
تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)

سود و زیان

تحلیل بنیادی کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش)
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران