تحلیل بنیادی دو سهام برتر بورس آمریکا در هفته پیش رو

تحلیل بنیادی دو سهام برتر بورس آمریکا در هفته پیش رو

سرمایه گذاران برای هفته پر نوسان دیگری در بازار سهام در این هفته آماده خواهند شد، زیرا نشانه هایی مبنی بر اینکه تمایلات نزولی ادامه داشته و فضای بیشتری برای اجرا دارد، زیرا جو موجود منجر به نزولی شدن بازار سهام شده است.

افزایش نرخ‌های بهره، نا امیدی‌های سرمایه گذاران در گزارش های درآمدی و سودسازی و تشدید ریسک ژئوپلیتیکی در ماه آوریل به شدت بر بازار سهام تأثیر گذاشته است.

برای NASDAQ Composite، ماه گذشته بدترین ماه از سال 2008 بوده است، زیرا هر دو سهام آمازون (NASDAQ:AMZN) و اپل (NASDAQ:AAPL) – دو شرکت بزرگ فناوری – نزولی بوده و نشانگر راه سختیست که در پیش رو قرار دارد. ا اختلالات زنجیره تامین و هزینه های بالاتر باعث کاهش سودآوری این شرکت ها شده است.

سهام آمازون در روز جمعه پس از این که غول تجارت الکترونیک گزارش زیان غافلگیرکننده ای را منتشر کرد و دستورالعمل درآمد ضعیفی را برای سه ماهه دوم صادر کرد – بزرگترین افت سهام این شرکت از سال 2006 – حدود 14 درصد سقوط کرد.

S&P 500 در آوریل 8.8 درصد ارزش خود را از دست داد که بدترین عملکرد ماهیانه از مارس 2020 تاکنون است، در حالی که داو جونز Industrial Average 4.9 درصد در ماه جاری کاهش یافت.

در این میان دو شرکت مستعد که زیر ارزش ذاتی خود قرار گرفته اند را بررسی میکنیم:

1– کمپانی AMD

 Advanced Micro Devices (NASDAQ:AMD) این شرکت آخرین درآمدهای فصلی خود را در روز سه‌شنبه، 3 می، پس از بسته شدن بازار گزارش می‌کند. تحلیلگران انتظار دارند که تراشه‌ساز مستقر در سانتا کلارا در کالیفرنیا با فروش 5.01 میلیارد دلاری، سود هر سهم 0.91 دلار را گزارش کند.

1- کمپانی AMD

پس از یک رالی قدرتمند در سال 2021، سهام AMD در این سال تحت فشار شدید فروش قرار گرفته است. سهام این شرکت از ابتدای سال تا به امروز حدود 40 درصد کاهش یافته است، در حالیکه شاخص نزدک حدود 27 درصد ضعیف شده است. قیمت سهام این کمپانی در روز جمعه در عدد 85.52 دلار بسته شد.

این فروش علیرغم اینکه سازنده تراشه در ماه فوریه پیش‌بینی فروش فوق‌العاده قوی‌ای را ارائه کرده است و نشان می‌دهد که در حال کسب دستاوردهای بیشتری در پردازنده‌های کامپیوتری در مقابل رقیب اصلی اینتل است.

چشم انداز فروش سه ماهه اول سازنده تراشه نشان داد که AMD به سطح سودآوری تقریباً مشابه اینتل می رسد – چیزی که چند سال پیش غیرقابل تصور بود. طبق گزارش AMD، درآمد سه ماهه اول این شرکت 5 میلیارد دلار خواهد بود.

2- شرکت AIRBNB

این شرکت پلت فرم خدمات مسافرتی اقامتی بوده و درآمد سه ماهه اول 2022 خود را در روز سه شنبه پس از بسته شدن بازار گزارش خواهد کرد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که با فروش 1.45 میلیارد دلاری، 0.25 دلار به ازای هر سهم در این دوره ضرر ثبت کند.

2- شرکت AIRBNB

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو نسبت به رقبای خود رکود ناشی از بیماری همه گیر را پشت سر گذاشته است و از کاربرانی که ترجیح می دهند از اقامتگاههای طرف قرارداد این شرکت استفاده کنند، سود می برد.

برایان چسکی، مدیر اجرایی، سال 2021 را “بهترین سال در تاریخ شرکت ما” نامید و گفت که Airbnb به دلیل مدل تجاری بسیار سازگار خود توانسته است با همه گیری مقابله کند.

با کاهش محدودیت‌های مسافرتی در سطح جهان پس از آخرین شیوع کووید، این احتمال وجود دارد که شرکت پیش‌بینی قوی برای فصل تابستان آینده خود داشته باشد. سهام Airbnb روز جمعه در 153.21 دلار بسته شد که در سال جاری بیش از 12 درصد کاهش داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *