تحلیل بنیادی اقتصاد حوزه یورو | دوشنبه 29 دی 99

تحلیل بنیادی اقتصاد حوزه یورو | دوشنبه 29 دی 99

چند روز معاملاتی اخیر روزهای سختی برای خریداران یورو بوده است. تقویت ارزش دلار آمریکا، افت ۵ درصدی GDP آلمان در سال ۲۰۲۰، بحران سیاسی در ایتالیا و توزیع کُند واکسن کرونا در اروپا باعث تضعیف ارزش یورو در برابر دلار آمریکا شده‌اند.

با این حال رئیس بانک مرکزی اروپا هنوز هم خوش‌بین است و انتظار دارد که روند بهبود اقتصاد ناحیه یورو به زودی شروع شود. لگارد گفته که همه ابزار پولی برای غلبه بر بحران کرونا را در اختیار دارد.

کسب اطلاعات بیشتر درباره صفر تا صد نحوه تحلیل بنیادی در بازارهای مالی از طریق ویدئو‌ها و مقالات آموزشی در سایت سینگال

در این میان احتمال این‌که دوباره تقاضا برای پول نقد (دلار) به شدت افزایش یابد کم است، چون‌که رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌خواهد بسته مالی و حمایتی بزرگی را اجرا کند و در عین حال فدرال رزرو آمریکا هم به دنبال اعمال سیاست‌های انبساطی پولی است. بر همین اساس با وجود افت‌های اخیر، انتظار می‌رود که یورو وارد دوره‌ای از نوسانات خنثی و بدون روند شود.

معمولاً وقتی نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) برگزار می‌شود، همه معامله گران به جزئیات این نشست توجه می‌کنند.

اما شاید این بار بازار توجه جدی به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی اروپا نداشته باشد. هفته گذشته گزارش نشست ماه دسامبر بانک مرکزی اروپا منتشر شد که نشان می‌داد بانک مرکزی به فکر تغییر نرخ‌های بهره نیست.

مقامات بانک مرکزی اروپا از عواقب تشدید سیاست‌های انبساطی پولی واهمه دارند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که نشست این هفته تأثیر جدی بر یورو نگذارد، مگر اینکه رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی بازار را شوکه کند.

در تقویم اقتصادی ، علاوه بر نشست تعیین نرخ بهره، داده‌های تورمی آلمان و کل ناحیه یورو برای ماه دسامبر منتشر خواهند شد. اما ازآنجایی‌که ارزیابی اولیه داده‌های تورمی قبلاً منتشر شده، شاید یورو واکنشی به ارزیابی نهایی نشان ندهد. همچنین شاخص ZEW آلمان هم به همراه داده‌های جدید PMI ناحیه یورو برای ماه ژانویه منتشر خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که این دو شاخص تأثیر جدی بر یورو بگذارند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *