تحلیل بنیادی اقتصاد استرالیا | 15 فوریه 2021

تحلیل بنیادی اقتصاد استرالیا | 15 فوریه 2021

رشد اخیر قیمت سنگ‌آهن باعث شده تا دلار استرالیا در طول دو هفته گذشته تقویت شود. این در حالی است که بانک رزرو استرالیا حجم خرید اوراق قرضه را افزایش داده است. اما از آن زمان دلار استرالیا بیش از ۲٫۵ درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شده است.

تقویت ارزش دلار استرالیا بیشتر به خاطر رشد ۷٫۵ درصدی قیمت سنگ‌آهن بوده است. سنگ‌آهن بیشترین سهم را در صادرات استرالیا دارد. در این میان افزایش تقاضای چین هم به نفع اقتصاد استرالیا تمام شده است.

با این حال، تعطیلات سال نو چینی می‌تواند در کوتاه‌مدت تقاضای این کشور را کاهش دهد. اما از آنجایی که اقتصاد چین به کالاها و خدمات صادراتی استرالیا وابسته است و تورم جهانی هم سیر صعودی دارد، احتمال اصلاح نزولی قیمت سنگ‌آهن پایین است. در این میان دلار آمریکا هم در بازار تضعیف شده و در میان‌مدت می‌توان انتظار تقویت ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا را داشت.

در هفته پیش رو داده‌های اشتغال استرالیا برای ماه ژانویه منتشر خواهد شد. اگر نرخ بیکاری استرالیا کاهش یابد، دلار استرالیا واکنش مثبتی به آن نشان خواهد داد. علاوه بر داده‌های اشتغال، شاخص خرده‌فروشی استرالیا هم منتشر خواهد شد. رشد شاخص خرده‌فروشی هم می‌تواند خبر خوبی برای خریداران دلار استرالیا باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *