تحلیل اونس جهانی طلا (XAUUSD) | 21 دی 99

تحلیل اونس جهانی طلا (XAUUSD) | 21 دی 99

اونس جهانی طلا در هفته گذشته افت شدید 110 دلاری را تجربه کرد که این امربدلیل افزایش جریانات ریسک پذیری در بازار و بسته شدن پرونده انتخابات آمریکا رخ داد.

بطور کلی در بازارهای مالی هرگاه حس عدم قطعیت و افزایش ریسک گریزی در میان سرمایه گذاران بوجود بیاید شاهد هجوم آنها به سمت دارایی های امنی همچون طلا خواهیم بود.

در نمودار زیر طلا پس از لمس قیمت در محدوده مقاومتی قله قبلی خود نتوانست فراتر برود و به سرعت ریزش کرد. در میان مدت بدلیل اینکه شاخص دلار نزولی است شاهد افزایش اونس تا محدوده های بالاتر هستیم اما موقتا به نظر میرسد در هفته آینده ریزش اندکی تا سطوح حمایتی 1810 دلاری خواهیم داشت و این سطح بزرگترین نقش را در جهت تعیین حرکت بعدی اونس خواهد داشت. در صورت شکست سطح حمایتی کلیدی 1810 دلار و تثبیت قیمت زیر آن شاهد ادامه ریزش ها تا اعداد 1775 و 1675 دلار نیز خواهیم بود اما چنانچه این سطح کلیدی به عنوان سد محکمی در برابر ریزش های بیشتر عمل کند قیمت میتواند دوباره در رالی صعودی قرار گرفته و تا اعداد 1960 و 2040 دلار برسد.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *