تحلیل اونس جهانی طلا (XAUUSD) | 15 بهمن 99

تحلیل اونس جهانی طلا (XAUUSD) | 15 بهمن 99

این هفته اکثر تحلیلگران در گزارش موسسه کیتکو معتقد به افزایش قیمت اونس در روزهای آینده بودند و در کل نسبت به آینده افزایشی اونس طلا خوشبین هستند.

تحلیل بنیادی طلا:

از دید بنیادین و فاکتورهای تاثیر گذار برنرخ طلا از جمله جریانات ریسک گریزی یا ریسک پذیری بازار و تاثیرات واکسن کرونا بر بازیابی اقتصاد و همچنین شاخص دلار و بسته حمایتی دولت بایدن باید دید کدامیک تاثیر بیشتری در هفته های پیش رو بر نرخ طلا خواهند گذاشت.

در حال حاضر بازارجهانی سهام و ارز در آرامش نسبی به سر میبرند اما بزرگترین فاکتور تاثیر گذار بر بازار طلا شاخص دلار بوده که روند صعودی به خود گرفته و این امر فشار زیادی به نرخ طلا وارد کرده و قیمت طلا رو نزولی کرده است.

از طرفی بسته حمایتی اقتصادی بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در مجلس این کشور مطرح شده و احتمال تصویب آن میرود و با تصویب این بسته و تزریق پول به اقتصاد شاهد ریزش دلار و افزایش اونس جهانی طلا خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال:

قیمت در نمودار زیر در بلند مدت در کانال صعودی قرار دارد و از دیدگاه صعودی در صورت مشاهده کندل های با بدنه بلند و مومنتم صعودی قوی در بازار میتوان به صعود تا سطوح بالاتر مقاومتی در 1958 و 2074 امیدوار بود. ماشه این صعود میتواند با تصویب بسته حمایتی بایدن چکانده شود.

قیمت اونس در حال حاضر حوالی 1834 دلار نوسان میکند و از دید تکنیکال نیز قیمت اونس روی لبه مرز حمایتی دینامیک خود قرار دارد و سطح حمایتی کلیدی دیگری در قیمت 1825 دلار سد محکمی برای ریزش به شمار می آید که در صورت از دست رفتن این سطح و بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح میتوان به ادامه ریزش ها تا سطوح 1765 و 1670 دلار امیدوار بود.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بازارهای جهانی  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *