تحلیل شاخص سهام اس اند پی 500 (SPX) | تاریخ 24 خرداد ماه 1399

تحلیل شاخص سهام اس اند پی 500 (SPX) | تاریخ 24 خرداد ماه 1399

شاخص S&P 500 در سال ۱۹۵۷ توسط Standard & Poor’s که یک شعبه از McGrowHill بود، راه‌اندازی شد. در حال حاضر مالکیت آن را شاخص S&P Dow Jones بر عهده دارد که یک سرمایه گذاری مشترک بین گروه مالی مک گرو هیل، گروه CME و News Corp (صاحب داو جونز) است.

شاخص500 S&P عملکرد شرکتهای فعال در بازار سرمایه را بررسی میکند. بازار سرمایه در واقع ارزش کل سهامی را که یک شرکت منتشر کرده است را در بر میگیرد و این شاخص 80 درصد از ارزش بازار سرمایه را شامل میشود. برای گزینش در این فهرست لزوما فقط شرکتهای آمربکایی با حداقل 5/3 میلیارد دلار ارزش بازار واجدالشرایط هستند.

همانطور که در نمودار زیر میبینید شاخص اس اند پی بعد از افت سهمگین در پی کرونا به میزان بیشتر از 78 درصد فیبو موج نزولی قبلی اصلاح انجام داده است اما در پی اخبار نگران کننده به جهت موج دوم شیوع بیماری کرونا در جهان و آمار تولید ناخالص داخلی ضعیف اروپا باعث حاکم شدن جو ترس بر بازار سرمایه گردیده است.

در نمودار زیر تحلیل تکنیکال در صورت برگشت قیمت به زیر سطح 61.8 درصد فیبو معادلات جهت آینده روندی قیمت بطور کلی تغییر خواهد داد به جهت بررسی، دو فرضیه مطرح صعودی و نزولی را به صورت زیر شرح میدهیم.

  • فرضیه صعودی : در صورت بازگشت امیدها به بازار سرمایه و در صورت تثبیت قیمت بالای سطح فیبو 78 درصد انتظار میرود سطوح مقاومتی ابتدا در 3225 و پس از آن در 3400 به صورت مانعی بر سر راه مشاهده گردد.
  • فرضیه نزولی : در صورت ادامه ریزش قیمت و اتمام پولبک به سطح قبلی کانال زردرنگ رسم شده می توان انتظار ریزش تا محدوده های حمایتی ابتدا در 2935 و پس از آن در 2800 را داشت.
تحلیل شاخص سهام اس اند پی 500 (SPX) | تاریخ 24 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *