تاثیر شروع به کار بایدن بر قیمت های جهانی و بازار سهام ایران

تاثیر شروع به کار بایدن بر قیمت های جهانی و بازار سهام ایران

تاثیر بایدن بر بورس ایران و طلا

تاثیر بر قیمت طلا

با به قدرت رسیدن حزب دموکرات یعنی بایدن و هم حزبی هایش شاهد کاهش قیمت ارز و دلار و به تبع آن کاهش قیمت طلا در بازار ایران خواهیم بود. دموکرات ‌ها عقیده به اقتصاد آزاد ندارند و به همین جهت ثبات بیشتری را در اقتصاد و‌ بازار ایران خواهیم داشت.

بازار سهام فولاد

دولت جمهوری خواه آمریکا با اعمال تحریم‌ های سخت ‌گیرانه چندین بار بازار فلزات اساسی مثل آهن و فولاد را مورد هدف قرار داده بود، ولی مشاهده کردیم با وجود کم شدن صادرات عملکرد درآمدی شرکت‌ ها به دلیل افزایش تولید و افزایش قیمت ‌ها تغییر خاصی نیافت.

این تحریم خود را در بازار ایران بیشتر نشان داد زیرا قیمت فلزات روند صعودی داشت و به دلیل گرانی مشکلات عدیده‌ ای برای عموم مردم به وجود آورد. اما به طور کل و طبق تحلیل تکنیکال شاخص بورس به این نتیجه می ‌رسیم که اعمال تحریم ‌های فلزی تاثیر منفی سنگینی بر صنعت فلزات ایران نگذاشته است.

با این تفاسیر باید گفت که با به روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن، میتواند با برداشتن شدن تحریم ها به رشد صادرات محصولات فولادی و افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک شایانی کرده و به طبع موجبات سودآوری سهام این شرکت ها فراهم گردد.

بازار سهام نفتی و محصولات پتروشیمی

یکی از بزرگترین محصولات صادراتی ایران مواد پتروشیمی هستند که همسان درآمدهای نفتی و چه بسا بیشتر موجبات ارز آوری را برای کشورمان به ارمغان آورده اند که در صورت رفع تحریم های صادرات نفت و محصولات پتروشیمی شاهد سود آوری سهام این شرکت ها خواهیم بود.

سهام محصولات غذایی و کشاورزی

بعد از کرونا دومین مانع بزرگ صادراتی محصولات کشاورزی مشکل جابجایی و حواله های سوئیفت بین المللی بوده که با رفع این موانع میتوان به اوج گیری دوباره و رونق صادرات محصولات باغی و زراعی و مواد غذایی و خشکبار امیدوار بود.

تاثیر بایدن بر بورس آمریکا

بورس بازان حرفه‌ای می‌گویند با انتخاب بایدن فرصت خوبی برای خرید سهام فراهم می‌کند؛ زیرا با افت سهام کمپانی ها بزرگ در ایالات متحده در میان مدت شاهد قیمت های جذاب خرید در سطوح پایین تر خواهیم بود.

مارکو کولانوویچ، تحلیل‌گر ارشد بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان، با انتشار تحلیلی در خصوص ریسک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: ارزیابی ما نشان می‌دهد از نظر تاثیر کلی بر بازار سهام تفاوت زیادی بین آقای ترامپ و بایدن وجود ندارد .بر پایه بررسی روند تاریخی شاخص‌های بورس آمریکا نشان می‌دهد که دور‌ه‌های رشد و رکود رابطه مستقیمی با حزب پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

در مجموع نتیجه بررسی تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان با جو غالب بر بورس نیویورک همسوست. چرا که با وجود تاکید آقای بایدن بر لزوم افزایش مالیات بر سود شرکت‌ها، بالا بردن حداقل دستمزد و ارتقاء سطح خدمات عمومی و زیر ساخت‌های ملی، او یک سیاست خارجی کم تنش‌تری را دنبال خواهد کرد.

به نظر میرسد موج آبی دموکراتها و سلطه آنها بر دولت و مجلس آمریکا قرار است سهامداران را ثروتمندتر کند. ارزش بازار سهام دنیا ناشی از خبر برد مجلس سنا توسط دموکراتها و احتمال تصویب بسته مالی بزرگتر، در هفته گذشته 2.6 تریلیون دلار افزایش و به 106 تریلیون دلار رسید که بالاترین سطح تاریخ است.

دموکرات ها حامی انرژی های پاک

در سابقه تاریخ ریاست جمهوری آمریکا به واضح مشخص است که هرگاه نامزد دموکرات بر سر کار آمده است شرکت های بزرگ بخاطر مالیات های سنگین تر دچار افت شده و شرکت های انرژی ها پاک همچون توسعه نیروگاههای بادی و برق آبی و تولید کننده های خودروهای برقی همچون تسلا موتورز مورد توجه قرار گرفتند.

عقیده دموکرات ها در بازار نفت و سوخت فسیلی

بطور کلی حزب دموکرات در آمریکا معتقد به کاهش صادرات نفت و کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای میباشد در این راستا مخالف سیاست های در پیش گرفته شده توسط رییس جهور قبلی یعنی ترامپ مبنی بر سرمایه گذاری بر روی نیروگاههای سوخت فسیلی از جمله نیروگاههای زغالسنگی و دیزلی خواهد بود. از طرفی بایدن و هیات همراهش طرفدار انرژی پاک و حمایت از تولید انرژی بوسیله نیروگاههای گازی بادی و آبی است که این امر میتواند منجر به کاهش توزیع نفت وست تگزاس آمریکا که یکی از با کیفیت ترین نفت خام های موجود در جهان است شود و باعث افزایش قیمت های جهانی نفت گردد. در کنار این موضوع تیم بایدن با افزایش بسته های حمایتی مالی، افزایش پوشش بیمه های درمانی و توزیع سریعتر واکسن موجبات برگشت سریعتر مردم به روال طبیعی زندگی و افزایش تقاضا برای نفت را موجب خواهد شد که این خود بر طبل افزایش قیمت های نفت خواهد کوبید.

اصلاح سبد سهام و تبدیل دلار؛ بورس‌بازان آمریکا برای استقرار بایدن آماده میشوند

نتایج بررسی شرکت خدمات مالی یو‌بی‌اس حاکی از این است که برنامه اقتصادی آقای بایدن که ضمن افزایش فشار مالی بر شرکت‌ها موجب رشد هزینه‌های دولت نیز خواهد شد، زمینه کاهش ۲ تا ۵ درصدی شاخص‌ها را فراهم می‌کند. شرایطی که به زعم آنها فرصت خوبی برای خرید سهام محسوب خواهد شد.

ارزش بازار سهام آمریکا در صورت اندازه گیری شاخص قیمت سهم/فروش شرکت در رکورد تاریخی خود قرار دارد. ارزش سهام نزدک معادل 5.4 برابر فروش شرکتهای آن است. این رقم برای داوجونز معادل 2.5 برابر فروش و S&P500 معادل 2.84 برابر فروش شرکتها میباشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *