بررسی گزارش زاگرس (مرداد ماه 1398)

بررسی گزارش زاگرس (مرداد ماه 1398)

در سیگنال تلاش می کنیم جذاب ترین گزارشات ماهانه شرکت ها را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه به تحلیل گزارش فعالیت شرکت پتروشیمی زاگرس می پردازیم.

محصولات زاگرس

زاگرس در چهار ماه نخست سال جاری به صورت میانگین، ماهانه 740 میلیارد تومان فروش داشته که این عدد در مرداد ماه با 35 درصد افزایش، به 1000 میلیارد تومان رسیده است. فروش شرکت در تیر ماه 600 میلیارد تومان بوده است. (70 درصد رشد فروش نسبت به تیر ماه)

پتروشیمی زاگرس در پنج ماه نخست سال گذشته (از ابتدای فروردین تا انتهای مرداد) مجموعاً 2000 میلیارد تومان درآمد داشت که این رقم در مدت مشابه امسال به 4000 میلیارد تومان رسیده است. (افزایش 100 درصدی نسبت به سال گذشته)

مقایسه فروش مرداد ماه

تقریباً تمام فروش شرکت از محل متانول است. این محصول در مرداد ماه 15 درصد افزایش تولید، 40 درصد افزایش فروش و 7 درصد کاهش نرخ داشته است. با توجه به توضیح شرکت در خصوص میانگین نرخ تبدیل ارز جهت فروش صادراتی که آن را 10900 تومان اعلام کرده، زاگرس متانول خود را با نرخ 276 دلار به فروش رسانده است. لازم به ذکر است نرخ فروش متانول CFR چین در روز 22 شهریور برابر 298 دلار است. بدین ترتیب به نظر  می رسد زاگرس به صورت میانگین، روی هر تن متانول صادراتی حدود 20 دلار تخفیف می دهد. (95 درصد فروش زاگرس صادراتی است)

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *