بررسی بازارهای جهانی در این هفته | دیلی سیگنال

چند روزی است که بازارهای جهانی مجددا با رونق مواجه شده‌اند و پس از آنکه گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن با شی‌جینگ پینگ رییس‌جمهوری چین انجام شده بر مدار صعود حرکت می‌کنند. معاملات هفته‌جاری نیز در این بازارها در شرایطی آغاز شد که اگرچه در آن برخی از کامودیتی‌ها با کاهش قیمت مواجه شدیم، با این حال کاهش قیمت یاد‌شده را نمی‌شد چندان به‌پای یک رکود ادامه‌دار گذشت.
در حالی که شیوع و گسترش بیماری کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ و دقیقا در جایی‌که تازه چند‌ماه از جنگ تجاری میان دونالد ترامپ و چین گذشته بود، آغاز شد و حال و روز اقتصاد جهانی را آشفته کرد، در‌ ماه‌های اخیر و به‌طور مشخص پس از ساخت واکسن برای این بیماری متغیرهای اقتصادی در بیشتر کشورهای دنیا رو به‌بهبود گذاشت و کاهش محدودیت‌های کرونایی توانست اقتصاد جهان را در مسیر صعود قرار دهد.

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا نگرانی ها در مورد عرضه ایالات متحده در پی خسارت ناشی از طوفان ایدا در کنار حمایت از بازار، همراه با انتظارات برای تقاضای بیشتر ، افزایش یافته است.
با این حال، تعداد دکل های فعال در ایالات متحده در هفته اخیر افزایش یافته است، که ممکن است تولید در هفته های آینده افزایش پیدا کند.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

شاخص دلار در معاملات آسیایی اندکی تقویت شد و 0.6 درصد افزایش هفتگی داشت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد. تقاضای فیزیکی طلا در هند هفته گذشته علیرغم اصلاح قیمت شمش کاهش یافت، در حالی که مصرف کنندگان در سایر مراکز آسیایی نیز نظاره گر رفتار بازار بودند زیرا امیدوار بودند روند واضح تری در قیمت های جهانی وجود داشته باشد.

معاملات آتی میلگرد فولاد چین و کویل های نورد گرم، هر دو در سطوح بالای قیمتی خود هستند، زیرا تقاضای فصلی و کاهش تولید در کارخانه ها قیمت ها را بالا نگه داشته است.
ذخایر عمده محصولات فولادی ، از جمله مصالح ساختمانی و کویل های مورد استفاده در بخش تولید ، هفته گذشته 2.8 درصد کاهش یافت و به 10.71 میلیون تن رسید.

قیمت مس در بورس آتی شانگهای چین امسال بیش از 21 درصد افزایش یافته است که این امر با افزایش تقاضا و محرک های اقتصادی جهانی افزایش یافته است.

در برنامه ی امروز به همراه آقای علی رضاپور کارشناس بازارهای جهانی به تحلیل و بررسی این بازارها پرداختیم و ایشان تحلیل خود را در خصوص آینده ی کامادیتی ها بیان نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *