بازدهی بازارهای مختلف در 6 ماه گذشته

بازدهی بازارهای مختلف در 6 ماه گذشته


بازارهای مالی  از ابتدای سال تا کنون نوسانات شدیدی را تجربه کرده اند. عده ای از هم میهنان از این نوسانات منتفع شده اند و عده ای متاسفانه با ضرر و زیان های بعضاً شدید از بازارها خارج شده و یا کماکان در زیان به سر میبرند.
در این نوشتار به بررسی آنچه از ابتدای سال تا کنون در بازارها گذشته است میپردازیم.

طلا و ارز

بازار ارز که نوساناتش بر روی همه ی بازارهای مالی از جمله بازار طلا، بورس، خودرو ، مسکن و… تاثیر گذار است. از ابتدای سال بازدهی 20 درصدی برای خریداران داشته است. پایین ترین قیمتی که برای دلار در سال جاری ثبت شده است کانال 20000 تومان و بیشترین قیمت ثبت شده کانال 28000 تومان بوده است.
در بازار طلا و سکه از آنجایی که نوساناتش متاثر از نوسانات نرخ دلار و قیمت طلای جهانی می باشد شاهد نوسانات همسو با بازار ارز بوده ایم. به طوری ککه هر گرم طلای 18 عیار  وسکه همانند دلار بازدهی حدود 20 درصدی برای خریداران خود به ارمغان آورده اند.

رصد لحظه ای بازار سرمایه در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

بورس

شاخص کل بورس تهران که برآیندیست از وضعیت کلی بورس پس از چندین و چند ماه کابوس وار که از مرداد 99 شروع شده بود و تا اوایل خردادماه سال جاری ادامه داشت. طی 3 ماهه ی خرداد تا شهریور امسال شرایط به مراتب بهتری را تجربه نمود چراکه در این 3 ماه صعود حدود 45 درصدی داشت.
اما از 7 شهریور  و پس از  ثبت سقف 1585000 واحدی طی 45 روز اخیر وارد فاز اصلاحی شده است.

مسکن

بازار مسکن که سال را با قیمت هرمتر مربع 30274000 تومان (متوسط قیمت شهر تهران) آغاز کرد. در حال حاضر و طبق آخرین گزارش بانک مرکزی 31703000 تومان به ازای هر متر مربع (متوسط قیمت شهر تهران) قیمت خورده است.
بازار مسکن با وجود بازدهی مثبت حدود 7/4 درصدی که برای خریداران خود داشته است. در مقایسه با سایر بازارها بازدهی بسیار کمتری را ثبت نموده است که البته یکی از دلایل این موضوع نوسانات کندتر افزایشی و کاهشی بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *