ارزیابی وبسایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلای جهانی | یک دی 99

ارزیابی وبسایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلای جهانی | یک دی 99

هفته گذشته قیمت اونس طلای جهانی در زیر مقاومت ۱۹۰۰ دلاری به کار خود پایان داد. در سال ۲۰۲۰ قیمت اونس طلای جهانی رشد خوبی را تجربه کرده است. هفته پیش رو آخرین هفته معاملاتی سال ۲۰۲۰ است و طبق ارزیابی هفتگی سایت کیتکو (Kitco News) فعالین حرفه‌ای بازار نسبت به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند. با این حال تحلیلگران هشدار داده‌اند که در دو هفته آینده حجم معاملات به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

این هفته ۱۴ فعال حرفه‌ای (Wall Street) در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۷۹ درصد طرفدار روند صعودی، ۱۴ درصد طرفدار روند خنثی و ۷ درصد هم طرفدار روند نزولی هستند. تقریباً سرمایه‌گذاران خرد (Main Street) هم مانند فعالین حرفه‌ای به آینده قیمتی طلا خوش‌بین هستند. این هفته ۱۴۰۲ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند. ۷۵ درصد طرفدار روند صعودی، ۱۴ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۱ درصد هم طرفدار روند خنثی هستند.

هم‌زمان با برخورد قیمت اونس طلای جهانی به مقاومت ۱۹۰۰ دلاری، انتظارات و تمایلات بازار هم به طور قابل‌توجهی تغییر یافته است. خریداران اونس طلای جهانی بعد از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا وارد بازار شدند. فدرال رزرو آمریکا گفته که به سیاست‌های انبساطی پولی ادامه خواهد داد. هر چند که در هفته آینده حجم معاملات به خاطر تعطیلات پایین خواهد بود، اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که از دید تکنیکال چشم‌انداز قیمتی اونس طلای جهانی امیدوار کننده است.

دیدگاه فعالین حرفه‌ای بازار

اوله هانسن (Ole Hansen) استراتژیست ارشد بازار کالا در Saxo Bank :

“به احتمال زیاد در چند هفته آینده شاهد نوسانات نسبتاً شدیدی در بازار خواهیم بود، اما بایستی توجه داشت که تمام عوامل مثبت و فاندامنتال بازار طلا تغییری نکرده‌اند. عواملی که در سال ۲۰۲۰ باعث رشد قیمتی اونس طلای جهانی شدند، در سال ۲۰۲۱ هم بر این فلز گران‌بها تأثیر خواهند گذاشت.”

دنیل پاویلونیز (Daniel Pavilonis) کارگزار ارشد بازار در RJO Futures :

“در طول چند ماه گذشته، طلا در داخل کانال نزولی در نوسان بوده است. اخیراً قیمت اونس طلای جهانی به کف کانال نزولی برخورد کرده و به نظر می‌رسد که در حال کف سازی است. من فکر می‌کنم که قدرت در دست خریداران است.” این فعال حرفه‌ای معتقد است که هم‌زمان با تشدید سیاست‌های انبساطی پولی و مالی و همچنین تضعیف ارزش دلار آمریکا و تشدید فشارهای تورمی، ریسک رشد قیمتی طلا بیشتر از کاهش آن است. “من فکر می‌کنم که شاهد تجمع مجدد خریداران در بازار طلا هستیم و در سال ۲۰۲۱ قیمت‌ها دوباره افزایش خواهند یافت.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *