بازارها در انتظار سخنرانی پاوِل

بازارها در انتظار سخنرانی پاوِل

در هفته گذشته آمار شاخص مدیران خرید بخش خدمات آمریکا منتشر شد که نشان می‌دهد در فصل اولِ سالِ جاری، رکود اقتصادی در آمریکا رخ نمی‌دهد.

بر اساس نمودار فوق، در حالی که شاخص مدیران خرید در آخرین ماه سال 2022 به زیر 50 واحد رسیده بود و انتظار می‌رفت اقتصاد آمریکا فاز رکودی خود را آغاز نماید؛ با از راه رسیدن آخرین آمار مربوطه، شاخص مدیران خرید آمریکا به بیش از 55 واحد رسید که نشانگر به تعویق افتادن رکود اقتصادی است و همچنان سطح تقاضا نیز بالا است که حتی می‌تواند مانع کاهش تورم گردد.

روند معکوس بازدهی اوراق و بازارها

از طرفی آخرین آمار تورم آمریکا نشان می‌دهد که تورم هسته در سطوح بالایی قرار دارد و انتظارات تورمی نیز مجددا اوج گرفته است؛ در این بین شاهد رشد بازدهی اوراق یک‌ساله، دوساله و ده‌ساله‌ی آمریکا طی هفته‌های اخیر بودیم(نمودار پایین روند بازدهی اوراق آمریکا در تایم‌فریم یک‌ساعته را در یک‌ماه اخیر نشان می‌دهد)

بعد از رشد بازدهی اوراق، شاهد ریزش بازارهای مالی به ویژه انس جهانی طلا و بورس آمریکا در سه هفته‌ی اخیر بودیم؛ به نحوی که انس طلا از 1960 دلار به حدود 1800 دلار نیز رسید(نمودار پایین تایم‌فریم یک‌ساعته انس جهانی طلا در بازه‌ی زمانی یک‌ماهه‌ی اخیر را نشان می‌دهد)

شوک مثبت اعضای فدرال رزرو به طلا

روز جمعه بعد از سخنرانی آقایان بوستیک و والر، بازدهی اوراق کاهش یافت و انس طلا در هفته‌ی جاری صعودی شد، چرا که آقای بوستیک تاکید داشت افزایش نرخ بهره در گام بعدی تنها 0.25 درصد باشد. این سیگنال برای بازار خوشایند بود، چرا که بازار انتظار افزایش بیشتری برای نرخ بهره را داشت.

نگاه بازار به سخنرانی پاول

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امروز و فردا در کنگره سخنرانی خواهد داشت. انتظار اعضای کنگره از پاول در مورد کنترل تورم، می‌تواند موضع پاول را همچنان هاوکیش نگه دارد.

در صورتی که پاول برخلاف دیگر اعضای فدرال رزرو، بر موضع هاوکیش خود پافشاری نماید، می‌تواند مجددا انس طلا و بورس آمریکا را نزولی کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *