بازارها در انتظار سخنرانی پاول و داده‌های اقتصادی

بازارها در انتظار سخنرانی پاول و داده‌های اقتصادی

امروز مهم‌ترین روز هفته‌ی جاری برای بازارهای مالی در سطح جهانی خواهد بود. چرا که علاوه بر انتشار برخی از مهم‌ترین داده‌های اقتصادی آمریکا، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز در پیش است.

مهم‌ترین داده‌های اقتصادی

امروز آمار ماه نوامبر اشتغال بخش خصوصی آمریکا منتشر می‌شود و پیش‌بینی‌ها حوالی 198 هزار شغل جدید است. کسب‌و‌کارهای بخش خصوصی آمریکا در ماه اکتبر به شکل غیرمنتظره‌ای معادل 239 شغل ایجاد کردند؛ این عدد بالاترین رقم شغل ایجاد شده در سه ماهه‌ی اخیر بوده است.

همچنین، آمار تولید ناخالص داخلیِ سه‌ماهه‌ی سوم سال برای اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود برخلاف دو فصل ابتدایی، در فصل سوم رشد تولید مثبت باشد.

در این بین، آمار فرصت‌های شغلی ماه اکتبر نیز منتشر خواهد شد. پیش‌بینی‌ این است که ده میلیون و 400 هزار فرصت شغلی ایجاد شده باشد.

به طور کلی، در صورتی‌که عدد مربوط به رشد فصلی تولید ناخالص داخلی و آمار اشتغال بالاتر از پیش‌بینی باشد، آنگاه انتظار از فدرال رزرو برای تشدید سیاست انقباضِ پولی افزایش می‌یابد و درنتیجه بازارها نیز روند نزولی در پیش خواهند گرفت، در غیر این‌صورت می‌توان رشد موقتی را برای بازارهای جهانی متصور بود.

نگاه بازارها به پاول

امشب ساعت 22 به وقت تهران، جروم پاول رئیس فدرال رزرو در خصوص سیاست‌های آتی فدرال رزرو سخنرانی خواهد کرد. آخرین سخنرانی پاول در دوم نوامبر بود و به دلیل تاکید زیادی که بر تداوم سیاست انقباضی داشت، بازارها نیز نزولی شدند.

در صورتی‌که پاول در سخنرانی امشب موضع هاوکیش داشته باشد و سیگنال نرخ بهره‌های بالا را ارائه نماید(نرخ‌های بالای پنج درصد) آنگاه شاهد رشد شاخص دلار و در نقطه‌ی مقابل، سرازیر شدن انس جهانی طلا، بازار سهام آمریکا و سایر بازارهای مالی خواهیم بود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *