بررسی وضعیت صورت های مالی غگرجی (6 ماهه 1398)
غگرجی در نیمه نخست سال جاری 99 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 260 درصد افزایش یافته است. بهای تمام شده نیز به همین حدود افزایش یافته و به 81.3 میلیارد تومان رسیده است. در نتیجه حاشیه سود ناخالص حدود 18 درصد باقی مانده است. در کل سود خالص با 275 درصد افزایش، به 17.8 میلیارد تومان رسیده است.
هزینه های فروش، اداری و عمومی افزایش چشمگیرِ 330 درصدی داشته و به 8 میلیارد تومان رسیده است. دلیل این افزایش، رشد هزینه های تبلیغاتی است. این شرکت در این شش ماه 4.6 میلیارد تومان هزینه تبلیغات داشته است. جالب اینجاست که شرکت در باقی مانده سال برآورد کرده 9.4 میلیارد تومان دیگر هزینه تبلیغات داشته باشد. در نتیجه هزینه تبلیغات کل سال به 14 میلیارد رسیده که نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش یافته است.
نکته با اهمیت دیگر افزایش درآمد های غیر عملیاتی است. به طوری که درآمد سرمایه گذاری ها (سپرده بانکی) با 200 درصد افزایش، به 2.4 میلیارد تومان و اقلام متفرقه با 3900 درصد افزایش، به 7.7 میلیارد تومان رسیده که بابت فروش دارایی ثابت شرکت (شش دانگ یک قطعه زمین تجاری در کرمانشاه) بوده است. غگرجی یک تصمیم مدیریتی مثبت گرفته است که منابع حاصل از فروش کلیه املاک و مستغلات این شرکت در استان های کشور را صرف سرمایه گذاری کند.
(این شرکت همچنین شش دانگ عرصه و عیان یک قطعه زمین 360 متری به همراه 4 طبقه واحد اداری به مساحت 60 هزار متر مربع در خیابان بخارست تهران را به مزایده گذاشته که به نظر می رسد هنوز نتیجه ای حاصل نشده است)
در نهایت این شرکت در نیمه نخست سال جاری مجموعاً 20 میلیارد تومان سود خالص (82 تومان به ازای هر سهم) محقق کرده است.
سایر اطلاعات
بیسکوئیت گرجی برنامه دارد سرمایه خود را از 24.5 میلیارد تومان به 54.5 میلیارد تومان افزایش دهد. (120 درصد) محل این افزایش سرمایه، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی بوده و بابت توسعه و احداث خطوط و افزایش ظرفیت تولید می باشد. طرح افزایش سرمایه به تایید حسابرس و بازرس قانونی رسیده و منتظر تصویب در مجمع عمومی فوق العاده است.
باتشکراز زحمات شما