ثبت نام وام بازنشستگان شروع شد + شرایط و مدارک ثبت نام

ثبت نام وام بازنشستگان شروع شد + شرایط و مدارک ثبت نام

پرداخت وام به بازنشستگان

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان است که هر ساله براساس اعتبار در نظر گرفته شده، تعدادی از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند. امسال رقم وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری رسیده است. اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است.

شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی

مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر
  • دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال
  • عدم مسدودی حساب
  • مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی
  • عدم سابقه چک برگشتی
  • عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور
  • عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته
  • داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

زمان واریز وام به حساب بازنشستگان

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، وام‌ها پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد. این وام با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و فشارهای اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر باشد. ثبت‌نام مرحله سوم این وام فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، تا با دریافت وام بخشی از نیازهای مالی خود را پوشش دهند.

افزایش تعداد دریافت‌کنندگان وام

به گفته علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی در سطح کشور از تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند. دهقان‌کیا همچنین اعلام کرد که بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.

آمار دریافت‌کنندگان وام در سال جاری

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی، تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *