آیا سهام عدالت به جاماندگان خواهد رسید؟

آیا سهام عدالت به جاماندگان خواهد رسید؟

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان؛ چالش‌ها و آخرین تحولات

به گزارش سیگنال و به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، موضوع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان یا مشمولان جدید چند سالی است که مطرح شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. این موضوع از دو سال پیش مطرح بود و حتی 4.5 میلیون نفر از سه دهک کم‌درآمد از کمیته امداد و سازمان بهزیستی شناسایی شدند، اما به نتیجه نرسید.

تاریخچه واگذاری سهام عدالت

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی‌سازی، اخیراً اعلام کرده که با وجود تکلیف قانونی دولت در سال‌های 1401 و 1402 مبنی بر اختصاص سهام عدالت به جاماندگان سه دهک کم‌درآمد، این تکلیف به دلیل عدم وجود سهام با ارزش شرکت‌های بورسی مرغوب و سودده در اختیار دولت، عملی نشد. دولت و مجلس در سال 1403 به این نتیجه رسیدند که این تکلیف قابلیت اجرا ندارد و در بودجه امسال گنجانده نشود؛ بنابراین دولت امسال هیچ تکلیفی برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ندارد.

اظهارات معاون واگذاری سهام و دارایی‌های سازمان خصوصی‌سازی

فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده که این کمیسیون آمادگی خود را برای حل مشکلات مربوط به برگزاری مجامع استانی سهام عدالت و واگذاری سهام عدالت به جاماندگان برابر اصل 44 قانون اساسی اعلام می‌کند. وی افزود که شورای عالی اصل 44 قانون اساسی وظیفه خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی را بر عهده دارد و تلاش می‌شود تا از این محل منابع لازم برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان فراهم شود. با این حال، به دلیل مشکلات موجود در واگذاری بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، این موضوع به درستی پیگیری نشده و چندین میلیون نفر هنوز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *