وعده‌های ناتمام؛ 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس همچنان نیمه‌کاره

وعده‌های ناتمام؛ 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس همچنان نیمه‌کاره

تاریخچه و آغاز پروژه مسکن مهر در پردیس

پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس از سال 1389 آغاز شد و تا کنون 84 هزار و 172 واحد در این شهر جانمایی شده است. با وجود وعده‌های دولت‌های نهم و دهم برای اتمام این پروژه در 18 ماه، بسیاری از واحدها هنوز تکمیل نشده‌اند. تا سال 1402، 29 هزار و 182 واحد باقی مانده بود که قرار بود تا پایان سال تکمیل شوند. اما در حال حاضر حدود 10 هزار واحد باقی مانده که با تامین منابع مالی از طریق صندوق ملی مسکن و منابع داخلی شرکت عمران پردیس، برنامه‌ریزی شده تا هرچه سریعتر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

خلیل محبت‌خواه، سرپرست شرکت عمران پردیس، اعلام کرده که 5000 واحد مسکونی تا پایان امسال تحویل داده خواهد شد، به شرط همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان. از ابتدای سال 1402، حدود 19 هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است.

مهم‌ترین مانع تحویل واحدها کمبود زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی است که باعث شده تحویل واحدها تا 14 سال طول بکشد. با راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تامین می‌شود.

کاهش قیمت آپارتمان در پردیس و دلایل آن

قیمت آپارتمان در پردیس نسبت به سال گذشته کاهش یافته که به رکود معاملات و شناسایی دفاتر املاک متخلف برمی‌گردد. وزارت راه و شهرسازی نیز واحدهای خالی از سکنه را جهت اعمال مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کند.

با وجود این اقدامات، پروژه مسکن مهر همچنان به طولانی شدن روند اجرا در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد ادامه می‌دهد و زمان تکمیل قطعی آن مشخص نیست.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *