مدیر بلک راک: بیت کوین دارایی پرریسکی نیست

مدیر بلک راک: بیت کوین دارایی پرریسکی نیست

به گفته رابی میچنیک (Robbie Mitchnick)، رئیس دارایی‌های دیجیتال بلک راک، بیت کوین به اشتباه به عنوان یک دارایی پر ریسک نامگذاری شده است. میچنیک در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در 24 سپتامبر (۳ شهریور) گفت:

  • آنچه که در صنعت کریپتو اتفاق افتاده است، یک گل به خودی است. برخی از نشریات و وب سایت‌های بازار ارزهای دیجیتال باور دارند که بیت کوین آشکارا یک دارایی پر ریسک و پر خطر است. آن‌ها این مسئله را به گونه‌ای تعمیم داده‌اند که ما هم باور کنیم بیت کوین یک دارایی پر خطر است و باید مانند سهام معامله شود.

میچنیک ادامه داد:

  • وقتی به طور اساسی به آن نگاه می‌کنید، محرک‌های بلندمدت بیت ‌کوین با آنچه که قرار است سهام و سایر دارایی‌های به اصطلاح پر ریسک را هدایت کند؛ بسیار متفاوت است و در برخی موارد، حتی ممکن است وارونه شوند.

بلک راک اخیراً وایت پیپری برای بیت کوین منتشر و اعلام کرد که بیت کوین یک دارایی منحصربه‌فرد برای متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری معامله‌گران است. علاوه بر این شرکت مذکور روی پتانسیل بیت کوین به عنوان ابزاری برای محافظت در برابر خطرات پولی و ژئوپلیتیکی تاکید کرد. میچنیک می‌گوید:

  • وقتی به بیت‌ کوین فکر می‌کنیم، در درجه اول به آن به عنوان یک جایگزین پول جهانی فکر می‌کنیم. این داراییِ کمیاب، جهانی و غیر متمرکز اصلا دولتی نیست و دارایی است که ریسک هیچ کشوری را ندارد. در نتیجه هیچ یک از ریسک‌های بازارهای مالی سنتی را ندارد. زمانی که مردم در مورد آن به عنوان یک دارایی پرریسک صحبت می‌کنند، عملاً سرمایه‌گذاران را گیج می‌کند؛ زیرا بیت کوین بر اساس ویژگی‌هایی که من توضیح دادم، یک دارایی پرریسک محسوب نمی‌شود.

منبع: Cointelegraph

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *