سهامداران سرخابی‌ها؛ بزرگترین بازنده دربی امروز پایتخت!

سهامداران سرخابی‌ها؛ بزرگترین بازنده دربی امروز پایتخت!

دربی پایتخت در اراک!

دربی امروز پایتخت میان تیم های پرسپولیس و استقلال، از ساعت 19 در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می شود.

این مسابقه که بین تیم های تهرانی است، به اجبار و به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی برای میزبانی مسابقات، در اراک برگزار خواهد شد.

جالب است بدانید که این سومین رویایی سرخابی های پایتخت در شهری به جز تهران است. در طول تاریخ یکبار در سال 1373 و یکبار دیگر در سال 1381 در تبریز دربی برگزار شد که در هر دو مسابقه شاهد تساوی دو تیم بودیم.

سهامداران؛ بازنده اصلی رقابت سرخابی

در حالی امروز شاهد برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس هستیم که سهامداران این دو تیم بعد از خصوصی سازی روز خوشی نداشتند. حدود دو سال از خصوصی سازی و عرضه در بورس این دو شرکت می گذرد و سهامداران آن بیش از 50 درصد از ارزش پول خود را از دست داده اند.

در نمودار زیر شاهد ریزش شدید قیمت استقلال هستید. قیمت این سهم در ابتدا عرضه بیش از 400 تومان بود، اما الان به کمتر از 150 تومان رسیده است! ریزش بیش از 60 درصدی ارزش باشگاه در دوسال گذشته.

وضعیت پرسپولیس هم بهتر از رقیبش نیست. در دو سال گذشته، هر شخصی که سهامداران این شرکت بوده است، 50 درصد از ارزش پول خود را از دست داده است.

در زیر نمودار ریزش قیمت پرسپولیس را مشاهده می کنید.

وضعیت آتی سهام سرخابی

با توجه به ساختارهای اقتصادی معیوب این دو باشگاه، لازمه بهبود وضعیت آن، جراحی ساختار اقتصادی است. باید حمایت های دولتی از این دو باشگاه قطع شود و سرخابی های پایتخت متناسب با وضعیت سودسازی خود اقدام به هزینه کرد سالانه کنند.

کاری که در آینده ای نزدیک بعید است انجام شود!

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *