مهم‌ترین اخبار بازارها/ موج صعودی در بازارهای دارایی

مهم‌ترین اخبار بازارها/ موج صعودی در بازارهای دارایی

مستحکم شدن قدم‌های صعودی بورس

قدم­‌‌های بورس در مسیر صعودی مستحکم تر شده است و در معاملات امروز، شاخص کل 1.71 درصد دیگر بر ارتفاع خود افزود و به سطح 2 میلیون و 152 هزار واحد رسید. آخرین باری که نماگر اصلی بازار سهام در مقیاس روزانه، رشدی بیش از رشد امروز تجربه کرده بود، به شانزدهم تیرماه روز مشخص­ شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد که شاخص 4.03 درصد افزایش ارتفاع را تجربه کرده بود.

برای دومین روز متوالی، ارزش معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق های سهامی با رکوردشکنی همراه بود و به 5 هزار و 505 میلیارد تومان رسید. رشد دلار نیمایی در نیمه نخست سال و مخابره اخبار امیدوار کننده از مذاکرات و پیوستن به FATF، جاماندگی بورس نسبت به بازارهای موازی در نیمه نخست سال و تغییر نگاه از سوی دولتمردان به بازار سهام، از جمله مواردی است که چشم‌­انداز آتی بازار سهام را بهبود بخشیده است.

سبزپوشی صندوق­‌های طلا

در معاملات امروز، هر 13 صندوق طلای حاضر در بازار جامه سبز به تن کردند. رسیدن اونس جهانی به سقف تاریخی و رشد دلار در معاملات بازار آزاد، به عنوان دو بازوی کمکی، قیمت طلا را با افزایش همراه کرده است.

تنش های منطقه بالاخره اثر خود را بر قیمت دلار گذاشت و دلار در بازار آزاد با افزایش قیمت همراه شد و این موضوع، موجی از تقاضا را پیرامون دارایی های طلایی ایجاد کرده است. سکه امامی نیز امروز در کانال 46 میلیون تومانی میان خریداران و فروشندگان دست به دست می­ شود.

خروج پول از درآمد ثابت‌ها

در معاملات امروز و از صندوق های درآمد ثابت، 466 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. تداوم حرکت بورس در مسیر صعودی و افزایش قیمت ها در بازار طلا و سکه مجددا پول های راکد در صندوق های درآمد ثابت را به حرکت در آورده است و صاحبان پول در تکاپوی حفظ ارزش پول، راهی بازارهای با پتانسیل نوسان‌پذیری بالا شده‌­اند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *