گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان)

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان)
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان) در تاریخ 25 تیر ماه 1398 در محل مجموعه ورزشی صدف برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (خکرمان) : 25 تیر ماه 1398

سود هر سهم: 143 ریال

سود تقسیم شده: 100 ریال

گزارش حسابرسی: مقبول

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع عادی سالیانه خکرمان

  • شرکت در سال گذشته از بزرگترین سرمایه گذاری خود، یعنی مشارکت با سهامدار عمده در تاسیس سالن رنگ خودرو، خارج شده است و در اثر واگذاری آن سودی معادل 700 میلیارد ریال برای شرکت حاصل شده که تکرارپذیر نیست.
  • در قبال فروش مشارکت در سالن رنگ، این شرکت 12.5 درصد از سهام شرکت کرمان موتور را تصاحب کرده است.
  • ظرفیتهای بازار ثانویه برای تامین مالی مورد علاقه کرمان خودرو است. یکی از مسیرهای روبرو، تاسیس شرکت در بازار اولیه و عرضه آن پس از سودآوری در بازار ثانویه است.

برنامه های گروه اقتصادی کرمان خودرو برای سال جاری

  • تاسیس کارگزاری بیمه با هدف کسب سود از فعالیتهای گروه کرمان خودرو
  • راه اندازی شرکت رینگ مارال با شراکت سرمایه گذاری چینی و تولید رینگهای آلومینیومی
  • برنامه ریزی برای خروج از بازار پایه و پذیرش شرکت در تابلوهای رسمی فرابورس
  • تلاش برای عرضه اولیه سهام کرمان موتور (شرکت زیرمجموعه) در بورس یا فرابورس

حواشی مجمع عادی سالیانه

عمده پرسش های سهامداران در مورد رفتار قیمتی سهام در بازار بود و فقط تعداد اندکی به دنبال عملکرد شرکت بودند. به نظر می رسد که فعالان نوسانگیر زیادی بر روی این سهم تمرکز کرده اند و ممکن است شاهد حرکات هیجانی در قیمت سهام آن باشیم.

جمع بندی

شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در سال گذشته افزایش سرمایه داد و هدف از افزایش سرمایه نیز مشارکت با گروه صنایع خودروسازی کرمان (سهامدار عمده) جهت تاسیس سالن رنگ خودرو بود. این پروژه به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریمها با مشکلات اجرایی روبرو شد ولی سهامدار عمده تصمیم گرفت با تغییر استراتژی این شرکت و خروج آن از پروژه سالن رنگ، جلوی زیان خکرمان را بگیرد. لذا کرمان خودرو با خروج از آن مشارکت و فروش آن به سهامدار عمده، حدود 12.5 درصد از سهام کرمان موتور را دریافت کرد. در این میان باید توجه داشت که سالن رنگ مذکور در حقیقت به خود کرمان موتور تعلق دارد و با این کار در عمل بخشی از سالن رنگ نیز در تملک گروه اقتصادی کرمان خودرو باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که مجموعه صنایع خودروسازی کرمان (شرکت مادر) قصد دارد از پتانسیلهای بورس و بازار ثانویه حداکثر استفاده را داشته باشد. در این راستا گروه اقتصادی کرمان خودرو، پروژه پایلوت این مجموعه است و سعی دارند آن را به بهترن نحو ممکن اجرا کنند تا با ایجاد تجربه ای سودآور در اذهان فعالان بازار، بتوانند همکاری موفقی با بورس داشته باشند. از این رو انتظار می رود سعی کنند در آینده نزدیک شرایط را برای سودآوری این شرکت و همچنین رشد قیمت سهام آن تسهیل کنند.

برای نیل به این منظور یکی از ساده ترین و کارآمدترین کارها، پذیرش شرکت کرمان موتور در فرابورس یا بورس است. چرا که با توجه به قیمت تمام شده حدود 215 میلیارد تومانی بلوک کرمان موتور در سبد خکرمان، کل ارزش این شرکت حدود 1,700 میلیارد تومان برآورد می شود. حال اگر پس از عرضه ارزش بازار کرمان موتور هر قدر از این عدد بیشتر باشد، باعث رشد ارزش سبد خکرمان خواهد شد.

در پایان باید توجه داشت که خکرمان شرکتی تازه تاسیس است و هنوز نمی توان در مورد آن قضاوت کاملی داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها