کارگزاران بورس با حضور دو شرکت جدید ۱۱۸ تایی می شوند

کارگزاران بورس با حضور دو شرکت جدید ۱۱۸ تایی می شوند
خلاصه اخبار

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس از صدور مجوز فعالیت صد و هفدهمین کارگزاری در روزهای آینده برای شرکت جدید ایده آل و دریافت مجوز تاسیس کارگزاری خردمند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، نوید خالقی از صدور 19 موافقت اصولی تاسیس شرکت کارگزاری از زمان اجرای این دستورالعمل از اواخر خرداد سال 1400 تا کنون خبر داد و گفت: از این تعداد 11 مورد با احراز شرایط دستورالعمل به مرحله تاسیس و ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و 10 کارگزاری، مجوز فعالیت را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

وی افزود: شروع به فعالیت کارگزاری ها طی 4 مرحله صورت می‌گیرد و پس از دریافت موافقت اصولی، تاسیس کارگزاری، دریافت مجوزهای فعالیت و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت را آغاز کند. بعد از کارگزاری‌های جدید التاسیس پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان، اخیرا سه شرکت به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید پاداش و پویش بهمن سال گذشته صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده و فعالیت را آغاز کرده اند. در روزهای آینده مجوز فعالیت شرکت جدید ایده آل صادر خواهد شد و این کارگزاری‌ پس از طی مراحل اداری می‌تواند فعالیت را آغاز کند. همچنین کارگزاری خردمند نیز مجوز تاسیس را از سازمان دریافت کرده و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با بیان اینکه در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد، توضیح داد: نتیجه درخواست متقاضیان تاسیس کارگزاری پس از تکمیل مدارک وفق دستورالعمل و گذراندن تشریفات قانونی اعلام می‌شود. متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تاییدیه‌های لازم را برای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند. 8 درخواست برای تاسیس کارگزاری در جریان است که برخی نواقصی داشته و برای تکمیل پرونده بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

به گفته وی، مشتریان و سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوزها را با مراجعه به سامانه نهادهای مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و از معتبر بودن مجوزهای آنها اطمینان حاصل کنند.

مرجع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *