گزارش جلسه معارفه شرکت سیمرغ

گزارش جلسه معارفه شرکت سیمرغ
خلاصه اخبار

دامنه قیمت سیمرغ جهت عرضه اولیه در روز یکشنبه 2 تیر ماه 1398معادل 5,000 تا 5,100 ریال اعلام شده است.

خلاصه نکات مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت سیمرغ

  • سیاست شرکت این است تامین مواد توسط خود شرکت و زیرمجموعه‌هایش صورت گیرد. در حال حاضر دان و کارتن بسته‌بندی که بخش عمده مواد مصرفی است توسط خود شرکت تولید می‌شود. حتی تولید این مواد بیش از نیاز شرکت است و بخش زیادی از آن به فروش می‌رسد.
  • شرکت سیمرغ بخش عمده تولید خود را توسط واحدهای تحت مالکیت خود و بخش جزئی آن را توسط واحدهای استیجاری انجام می‌دهد. واحدهای استیجاری کلا مرغ تخم‌گذار تولید می‌کنند و ظرفیت تولید آن‌ها 1,306 هزار قطعه است. ظرفیت‌ فعلی واحدهای تحت مالکیت شرکت به این شکل است که مرغ تخم‌گذار 2,878 هزار قطعه، مرغ مادر گوشتی 337 هزار قطعه، مرغ مادر تخم‌گذار 90 هزار قطعه، جوجه‌کشی 36,000 هزار عدد، پولت مرغ (جوجه مرغ تخم‌گذار) 1,730 قطعه و دان مرغ 229,000 تن می‌باشد.
  • سهم بازار شرکت در تخم مرغ 7.55 درصد، جوجه یک روزه تخم‌گذار 19.3 درصد و مرغ گوشتی 2 درصد است.
  • در حال حاضر پروژه کرمان در دست احداث است که این مزرعه در صورت بهره‎‌برداری دارای ظرفیت 486 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار است که در اواسط سال 1399 به بهره‌بردای خواهد رسید.

پرسش و پاسخ سهامداران

سوال اول: با توجه به این‌که بخش موثری از واحدهای تولیدی، استیجاری می‌باشند، شرکت با ریسک از دست دادن این واحدها مواجه نیست؟

جواب: مالکان این واحدها توانایی و تخصص بهره‎‌برداری از آن‌ها را ندارند و با توجه به تخصص و تجربه زیاد شرکت سیمرغ رقبا نیز توانایی ورود به این واحدها را ندارند؛ چراکه شرکت سیمرغ توانایی پرداخت اجاره بیشتر بابت آن‌ها را دارد و مالکان تمایل بیشتری برای اجاره آن‌ها به شرکت سیمرغ را دارند.  

سوال دوم: در صورت جریان وجوه نقد مبلغ 52 میلیارد تومان بابت خرید دارایی زیستی مولد و مبلغ 17 میلیارد تومان بابت خرید دارایی‌های ثابت مشهود درج گردیده است. منظور از دارایی زیستی مولد چیست و چه دارایی ثابتی خریداری شده است؟

جواب: شرکت مرغ‌های تخم‌گذار را خودش تولید می‌کند. کلیه مبالغ پرداخت شده بابت پرورش این مرغ‌ها به بهای تمام شده منظور می‌گردد و از آن‌جا این مرغ‌ها جزو دارایی‌های ثابت شرکت هستند، این مبالغ از بهای تمام شده به حساب دارایی مولد زیستی منتقل می‌شود. پرداخت‌های از این بابت در صورت جریان وجوه نقد در سرفصل پرداخت بابت سرمایه‌گذاری‌ها طبقه بندی می‎‌گردد. پرداخت مبلغ 17 میلیارد تومان نیز بابت خرید دارایی ثابت مشهود برای پروژه کرمان می‌باشد.

سوال سوم: دلیل اختلاف زیاد حاشیه سود در سال‌های 95 و 96 چیست؟

جواب: در سال 95 به دلیل مریضی آنفولانزای مرغی تعداد زیادی مرغ‌های شرکت تلف و از این بابت زیان زیادی به شرکت تحمیل گردید.

سوال چهارم: بیشترین سهم بازار را چه شرکتی دارد؟

جواب: بیشترین سهم بازار را شرکت سیمرغ در اختیار دارد و بعد از آن شرکت مرغ برکت است.

سوال پنجم: آیا بعد از عرضه اولیه سهم سهامدار عمده بالای 50 درصد خواهد ماند؟ (سهم شرکت خدمات پشتیبانی مهر 87 ، 53 درصد است).

جواب: طبق برنامه، شرکت 10 درصد از سهام خود را در بورس عرضه می‌کند که از این 10 درصد 6.3 درصد توسط سهامدار عمده عرضه می‌شود. بنابراین سهم سهامدار عمده به زیر 50 درصد خواهد رسید.­

سوال ششم: آیا برنامه ای توسط سهام دار عمده برای حمایت از سهم وجود دارد؟

جواب: شرکت با صندوق بازارگردان قرارداد بسته است. این صندوق تنها در شرایط لازم به معاملات سهام شرکت ورود پیدا می‌کند. به عبارتی درصورت وجود هیجان در خرید، عرضه و در صورت وجود هیجان در فروش به جمع‌آوری سهم اقدام می‌کند.

قیمت هر سهم سیمرغ

دامنه قیمت جهت عرضه در روز یک‌شنبه 2 تیرماه 5,000 تا 5,100 ریال اعلام شده است. سود هر سهم این شرکت در سال گذشته 757 ریال بوده است. اگر فرض شود شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه 80 درصد سود، یعنی 605 ریال را تقسیم کند، قیمت تئوری سهم بعد از کسر سود نقدی در دامنه 4,395 تا 4,495 ریال قرار خواهد گرفت. سود هر سهم پیش‌بینی شده توسط خود شرکت 985 ریال اعلام شده است که بر اساس آن و قیمت بعد از تقسیم سود نقدی، پی بر ای در دامنه 5 تا 4.6 قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه پی بر ای صنعت 7 می‌باشد، قیمت 5,000 تا 5,100، قیمت جذابی برای شرکت در عرضه اولیه و سرمایه‌گذاری در آن خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها