کچاد نصف درآمد برآوردی را در 5 ماه محقق ساخت

کچاد نصف درآمد برآوردی را در 5 ماه محقق ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مرداد ماه با فروش یک میلیون و 255 هزار تن محصول درآمد 802 میلیارد تومانی ساخته است. همچنین درآمد تجمیعی چادرملو در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 3 هزار و 948 میلیارد تومان است. چادرملو به طور […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مرداد ماه با فروش یک میلیون و 255 هزار تن محصول درآمد 802 میلیارد تومانی ساخته است. همچنین درآمد تجمیعی چادرملو در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 3 هزار و 948 میلیارد تومان است.

چادرملو به طور میانگین در هر ماه از سال 97 مبلغ 612 میلیارد تومان درآمد ساخته است که در سال 98 به دلیل افزایش مقدار فروش و افزایش نرخ فروش سنگ اهن، میانگین درآمدی شرکت رشد کرد. میانگین درآمد ماهانه کچاد از 612 میلیارد تومان در سال 97 به 789.5 میلیارد تومان در 5 ماه اول سال 98 رسید. بنابراین میانگین درآمدی کچاد رشد 178 میلیارد تومانی داشته است.

درآمد کچاد 258 میلیارد تومان افت کرد

کچاد در مرداد ماه 802 میلیارد تومان درآمد ساخته است. گرچه درآمد مرداد ماه کچاد بالاتر از میانگین 5 ماهه است اما نسبت به تیر ماه درآمد شرکت افت کرد. کچاد در تیر ماه یک هزار و 61 میلیارد تومان درآمد ساخته است که درآمد شرکت در مرداد ماه با کاهش 258 میلیارد تومانی به 802 میلیارد تومان رسیده است.

بررسی فروش محصولات کچاد در مرداد ماه

درآمد مرداد ماه کچاد نسبت به تیر ماه کاهش 258 میلیارد تومانی داشته است که بررسی جزییات فروش شرکت نشان می‌دهد محصولات مسیرهای متفاوتی را طی کرده‌اند. کنسانتره آهن، آهن اسفنجی افزایش درآمد حاصل از فروش داشته‌اند. اما سنگ دانه بندی، گندله، فولاد، آپاتیت و نرمه گندله کاهش مبلغ فروش داشته‌اند.

کچاد از محل فروش آهن اسفنجی در تیر ماه 41 میلیارد تومان فروش داشته که مبلغ فروش در مرداد ماه به 124 میلیارد تومان رسیده است بنابراین درآمد حاصل از فروش آهن اسفنجی رشد 83 میلیارد تومانی داشته است. همچنین کنسانتره آهن در تیر ماه فروش 219 میلیارد تومانی داشته است که در مرداد ماه با رشد 37 میلیارد تومانی به 256 میلیارد تومان رسیده است.

اما در این میان فروش فولاد و نرمه گندله کاهش قابل توجه داشته‌اند. کچاد در تیر ماه از محل فروش فولاد 561 میلیارد تومان درآمد داشته است که در مرداد ماه فروش فولاد به 298 میلیارد تومان رسیده است که کاهش 263 میلیارد تومانی را در فروش فولاد نشان می‌دهد. که به دلیل نصف شدن فروش مقداری فولاد در مرداد ماه رخ داده است.

علاوه بر کاهش مبلغ فروش حاصل از فروش فولاد، کاهش مقداری فروش نرمه گندله موجب شده است درآمد حاصل از این بخش در مرداد ماه به صفر برسد. چراکه کچاد در تیر ماه از محل فروش نرممه گندله درآمد 75 میلیارد تومانی داشته است که در مرداد ماه به دلیل عدم فروش این محصول به صفر رسیده است.

پوشش 52 درصدی درآمد برآوردی

کچاد برای سال مالی 98 درآمد 7 هزار و 673 میلیارد تومانی پیش بینی کرده است که در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد ماه کچاد درآمد 3 هزار و 996 میلیارد تومانی شناسایی کرده است. بنابراین 52% از درآمد پیش بینی شده را محقق نموده است.

پیش بینی درآمد 10 هزار میلیارد تومانی برای کچاد

کچاد برای سال مالی 98 درآمد نزدیک به 8 هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است. بررسی درآمد عملیاتی کچاد طی 5 ماه نشان می‌دهد، درآمد عملیاتی کچاد با نرخ رشد 4% ماهانه در حال افزایش است. بنابراین با در نظر گرفتن نرخ رشد چهار درصدی درآمد کچاد انتظار می‌رود در سال مالی 98 درآمد 10 هزار میلیارد تومانی را محقق نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها