کمیسیون بورس آمریکا دو ETF اسپات اتریوم را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس آمریکا دو ETF اسپات اتریوم را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصمیم‌گیری درمورد درخواست ۲ صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم را به تعویق انداخته است. این دو درخواست توسط شرکت‌های فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) و گری‌اسکیل (Grayscale) ارائه شده‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که به زمان بیشتری برای تأیید یا رد این درخواست‌ها نیاز دارد. شایان ذکر است که اگر این صندوق‌ها تایید شوند، صرافی Cboe BZX اجازه دارد سهام آن‌ها را فهرست کرده و معامله کند. کمیسیون بورس آمریکا به طور کلی تا 11 ژوئن (۲۲ خرداد) فرصت دارد تصمیم خود را درباره این ۲ صندوق را مشخص نماید.

بسیاری از تحلیلگران حدس می‌زنند که SEC در نهایت ETFهای اسپات اتریوم را تایید نخواهد کرد. در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) تحلیلگر مشهوری به اسم جیمز سیفارت (James Seyffart) هم اعلام کرد که ETF های اسپات اتریوم در دور فعلی تایید نمی‌شوند.

در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۲)، SEC به صرافی‌های ایالات متحده اجازه داد تا سهام ETFهای اسپات بیت کوین را فهرست کرده و معامله کنند. این تصمیم به شدت روی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت و طبق گفته‌های تحلیلگران، باعث شد قیمت بیت کوین به بالای ۷۰ هزار دلار برسد.

حال بعضی از تحلیلگران امیدوارند که این اتفاق برای اتریوم هم رخ بدهد و ETF اسپات آن تایید شود. با این حال برخی دیگر خاطرنشان کردند که بیت کوین در آمریکا به عنوان یک کالا طبقه‌بندی شده و کمیسیون بورس آمریکا احتمالاً تلاش می‌کند اتریوم را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کند. در این صورت احتمال تایید صندوق‌های مذکور به شدت کاهش می‌يابد.

به طور کلی اگر کمیسیون بورس آمریکا تصمیم بگیرد این صندوق‌ها را تایید کند، احتمالاً مجوز همه آن‌ها را به صورت همزمان صادر می‌کند. آخرین مهلت نهایی یکی از این صندوق‌ها هم در ماه مه (اردیبهشت) قرار دارد و به همین خاطر تحلیلگران باور دارند که تا این ماه، سرنوشت آن‌ها مشخص می‌شود.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph و Dailycoin

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *