چرا کارمزد تراکنش‌های اتریوم افزایش یافته است؟

چرا کارمزد تراکنش‌های اتریوم افزایش یافته است؟

کارمزدهای شبکه اتریوم به بالاترین حد خود در ۸ ماه گذشته رسیده است و معامله‌گران منتظر استاندارد جدید ERC-404 هستند.  

داده‌های موجود نشان می‌دهد که هزینه گس شبکه اتریوم در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) به ۳۷۷ gwei (تقریباً ۶۰ دلار برای یک تراکنش استاندارد) رسید که رکورد جدیدی از ۱۲ مه ۲۰۲۳ (۲۲ اردیبهشت) محسوب می‌شود. رشد هزینه گس اتریوم را می‌توان به عوامل متعددی نسبت داد اما به نظر می‌رسد هیاهوی مربوط به استاندارد ERC-404 هم در آن دخیل بوده است.

روند هزینه گس اتریوم

اخبار مربوط به استاندارد ERC-404 ابتدا در ۵ فوریه (۱۶ بهمن) گسترش یافت. در این روز پروژه‌ای به اسم پاندورا (Pandora) استفاده از آن را شروع کرد و باعث شد حجم معاملات آن با رشدی ۶۱۰۰ درصدی به بیش از ۴۷۴ میلیون دلار برسد.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

هدف استاندارد ERC-404 این است که توکن‌های غیرقابل‌تعویض یا همان NFTهای مبتنی بر استاندارد ERC-721 را به توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC-20 متصل کند. علاوه بر این استاندارد ERC-404 می‌تواند مالکیت NFTها را به چند قیمت تبدیل کند و هر یک را در اختیار کیف پول و معامله‌گر به خصوصی قرار داد. در نتیجه معامله‌گران نه تنها می‌توانند مالکیت بخشی از این NFTها را به دست آوردند، بلکه می‌توانند به معامله و خرید و فروش آن‌ها هم بپردازند. با این حال طبق گزارش‌های موجود، هزینه گس یک توکن ERC-404تقریباً سه برابر هزینه گس NFTهای عادی است. یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم در واکنش به افزایش هزینه گس و کارمزدهای آن اعلام کرده است:

  • ما در تلاش هستیم تا هزینه گس اتریوم را بهینه کنیم؛ چون کارمزدها تاثیر زیادی روی پذیرش پلتفرم‌ها و پروتکل‌هایی می‌گذارند که می‌خواهند با این شبکه یکپارچه شوند. به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم به طور بالقوه هزینه گس اتریوم را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد کاهش دهیم.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها