چرا قیمت هدرا هش گراف در یک روز ۹۶ درصد رشد کرد؟

چرا قیمت هدرا هش گراف در یک روز ۹۶ درصد رشد کرد؟

قیمت ارز دیجیتال هدرا هش گراف (HBAR) در روز قبل حدود ۱۰۰ درصد رشد کرد و معامله‌گران زیادی از پامپ آن شگفت‌زده شدند. روند صعودی این ارز دیجیتال زمانی شروع شد که توسعه‌دهندگان آن ادعا کردند یکی از صندوق‌های شرکت بلک راک (BlackRock) را توکنیزه کرده‌اند.

شرکت بلک راک هم حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود قصد دارد وارد بخش توکنیزه کردن دارایی‌های دنیای واقعی شود و یکی از صندوق‌هایش را به همین خاطر، روی شبکه اتریوم راه‌اندازی کرده است. در نتیجه بسیاری از معامله‌گران ادعای هدرا هش گراف را باور کردند.

علاوه بر این بسیاری از اینفلوئنسرهای فعال در بازار ارزهای دیجیتال هم با انتشار این خبر به رشد هدرا هش گراف کمک کردند. با این حال در نهایت مشخص شد که این خبر صحت ندارد. به عبارت دقیق‌تر گزارش‌های بعدی مشخص کردند که هدرا هش گراف در همکاری با یک شرکت دیگر چنین کاری کرده و با شرکت بزرگ بلک راک همکاری مستقیمی ندارد.

ادعای توسعه‌دهندگان هدرا هش گراف با انتقادات زیادی مواجه شد و بسیاری از معامله‌گران نسبت به استراتژی بازاریابی آن اعتراض کردند. در هر صورت انتشار خبر مذکور باعث شد قیمت هدرا هش گراف حدود ۱۰۰ درصد رشد کند و ۲ برابر شود.

با وجود این، قیمت توکن مذکور در حال حاضر بخش زیادی از سود خود را از دست داده است و در حال حاضر در محدوده ۰.۱۳ دلار قرار دارد. حجم معاملات این توکن در ۲۴ ساعت گذشته از محدوده ۲ میلیارد دلار عبور کرد اما انتشار اصل خبر، باعث شد احساسات نزولی سرمایه‌گذاران تقویت شده و نرخ تامین مالی آن در اکثر صرافی‌های بازار مشتقات منفی گردد. البته شبکه هدرا هش گراف در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۳ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *