پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید
خلاصه اخبار

بررسی آمار تولید خودروساز های مختلف در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که KMC T8 همچنان پر فروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار کشور است.

بررسی آمار تولید خودروساز های مختلف در سال 1402 نشان می دهد که KMC T8 همچنان پر فروش ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار کشور است.

به تازگی آمار تجمیعی تولید در سال 1402 در اختیار ما قرار گرفته حالا می توانیم جزئیات تولید خودرو را در سال 1402 عمیق تر بررسی کنیم. در این مطلب به سراغ تولید پیکاپ در سالی که گذشت رفته ایم و بطور خاص پیکاپ های دو دیفرانسیل بازار را در نظر گرفته ایم. کلاسی که با ورود خودروسازان خصوصی رونق گرفت و در نبود شاسی بلند های خاص آفرودی، به گزینه ای برای آفرود سواران بدل شد. این بازار بطور خاص با ورود کی ام سی T8 قوت گرفت و این خودرو همچنان بالاترین عرضه را در بین پیکاپ های دو دیفرانسیل مونتاژی دارد.

کی ام سی T8 همچنان در صد

بر اساس آمار تولید وزارت صمت، کی ام سی T8 در سال 1402 تولید 11,647 دستگاهی داشته است. این یعنی افزایش تولید 27 درصدی را برای این محصول شاهد بوده ایم و این آمار زمانی جالب می شود که بدانید T8 به تنهایی 56 درصد از سهم تولید پیکاپ دو دیفرانسیل را در سال گذشته داشته است. در مقام دوم کلوت اتوماتیک با تولید 3,392 دستگاه قرار دارد و مقام سوم هم به فوتون تونلند G7 اتوماتیک رسیده که میزان تولید 2,334 دستگاهی برای آن ثبت شده است.

محصولات بعدی به ترتیب کاپرا 2 با تولید 1,130 دستگاه، فوتون دیزلی با تولید 804 دستگاه، کلوت دنده ای با تولید 578 دستگاه، آمیکو آسنا با تولید 330 دستگاه و زاگرس با تولید 362 دستگاه هستند. نکته عجیب در مورد آمار تولید وزارت صمت این است که بهمن G9 در تولیدات دیده نمی شود در حالی که می دانیم تولید این پیکاپ از اواخر سال گذشته آغاز شده بود. همین تناقض در آمار نشان دهنده آن است که شاید تعداد کل تولید از آنچه در جدول زیر می بینید بیشتر باشد و برخی تولیدات پایانی سال در این آمار لحاظ نشده باشد. اما به هر ترتیب در کلیت آمار و سهم درصدی محصولات تغییر آنچنانی نخواهیم داشت.

مشخصات KMC T8

KMC T8، یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ را در زیر کاپوت خود دارد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. KMC T8 جزو پیکاپ های دو دیفرانسیل بوده و قابلیت تنظیم حالت های مختلف دیفرانسیل (دنده سبک و سنگین) را دارد.

پرفروش ترین پیکاپ بازار را بشناسید

از جمله امکانات KMC T8 می توان به؛ دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سامانه کنترل پایداری ، سامانه شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل کشش، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور نور، فناوری LED چراغ های عقب، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم حالت های دیفرانسیل، کروز کنترل ، ترمز پارک دستی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، رکاب جانبی، چراغ روشنایی روز و… اشاره کرد.

مرجع: آخرین خودرو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *