پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری ماه گذشته منتهی به نوزدهم فروردین 1397

پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری ماه گذشته منتهی به نوزدهم فروردین 1397
خلاصه اخبار

در این مطلب سیگنال پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری ماه گذشته منتهی به نوزدهم فروردین 1397 را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش سیگنال صندوق ” مشترک توسعه ملی ” بیشترین بازدهی را در ماه گذشته ثبت کرده است. این صندوق به عملکرد 21.4 درصد بازدهی ماهانه دست پیدا کرد. کسب چنین بازدهی نشان از توانایی صندوق در صدر نشینی در دوره‌های آتی است و اگر این روند را ادامه دهد می‌تواند رکوردهای خوبی را ثبت کند. صندوق ” آوای ثروت کیان ” با 20.0 درصد بازدهی دومین صندوق با عملکرد خوب در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است و صندوق “مشترک آسمان یکم ” با ثبت بازده 19.0 درصد در هفته گذشته، مقام سوم را در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته است.

در جدول زیر 5 مورد از پربازده‌ترین صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری ماه گذشته آورده شده است (برگرفته از سامانه رسام؛ صفر تا صد صندوق‌های سرمایه‌گذاری):

ردیف نام صندوق بازده ماه گذشته
 (درصد)
بازده سال گذشته
(درصد)
خالص ارزش دارایی
(میلیارد ریال)
مدیر
1 مشترک توسعه ملی 21.4% 131.3% 236 کارگزاری بانک ملی ایران
2 آوای ثروت کیان 20.0% 130.5% 1,020 مشاور سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان
3 مشترک آسمان یکم 19.0% 88.6% 99 سبدگردان آسمان
4 مشترک بورسیران 19.0% 86.9% 1,834 کارگزاری بورسیران
5 مشترک کارگزاری بانک ملی ایران 18.9% 132.7% 635 کارگزاری بانک ملی ایران

همچنین در نمودار زیر پربازده‌ترین صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری ماه گذشته با هم مقایسه شده‌اند:

پربازده ترین صندوق‌ های سرمایه گذاری ماه گذشته منتهی به نوزدهم فروردین 1397

در شرایطی که شاخص‌های بورس و فرابورس روند صعودی داشته باشند، صندوق‌های سهامی و مختلط جزو پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند. اما در شرایط رکودی بازار، که این شاخص‌ها روند نزولی دارند، صندوق‌های با درآمد ثابت جایگاه صندوق‌های سهامی و مختلط را در پربازده‌ترین صندوق های سرمایه‌گذاری می‌گیرند؛ زیرا این صندوق‌ها وابستگی کمی به شاخص‌های بازار سرمایه دارند و بازده آن‌ها کمترین نوسان را دارد.

این در حالی است که بازده صندوق‌های سهامی و مختلط نوسانات بالایی دارند. البته لازم به ذکر است که نوسان بازده صندوق‌های سهامی نیز بیشتر از صندوق‌های مختلط است. در شرایط کنونی به دلیل اینکه در ماه گذشته شاخص‌های بورس و فرابورس رشد داشتند، صندوق‌های سهامی در صدر پنج صندوق‌ پربازده ماه گذشته قرار گرفتند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.

نظرات کاربران
  • مطالب تحلیلیتون در ارتباط با مقایسه صندوق های سرمایه گذاری و بررسی عملکرد اونها عالیه