معرفی و بررسی عملکرد صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

معرفی و بررسی عملکرد صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان
خلاصه اخبار

صندوق های سهامی بهترین گزینه سرمایه گذاری برای افراد ریسک پذیر در شرایط تورمی است. امروز به معرفی بررسی عملکرد صندوق سرمایه گذاری سهامی آوای ثروت کیان می پردازیم.

صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان در تاریخ 23/8/1395 ضمن دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد.

نکته مهم) کلیه اعداد و ارقام مطرح شده در تاریخ نگارش این مطلب (8/12/1397) یا تاریخ منبع آن اعتبار دارد و نباید بعنوان معیار سرمایه گذاری شما قرار گیرد. شما همراهان می توانید برای اطلاع از اطلاعات بروز صندوق های سرمایه گذاری از اپلیکیشن سیگنال و سایت رسام استفاده کنید.

اطلاعات کلی صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

نوع صندوق: در سهام / کوچک
آغاز فعالیت: 1395/11/18
مدیر: سرمایه گذاری پرتو آفتاب کیان
مدیر ثبت:
شناسه ملی: 14006469030
متولی: موسسه حسابرسی هوشیار ممیز
مدیر سرمایه گذاری: فرهنگ قراگوزلو، علی نوریان، دانش قراگوزلو
حسابرس: موسسه حسابرسی دایا رهیافت
ضامن نقد شوندگی: ندارد
ضامن سودآوری: ندارد
عمر صندوق: 751 روز (2 سال)
تلفن: 021-47180000
سایت صندوق: http://kianfunds2.com


پایش مستمر صندوق های سرمایه گذاری از طرف سرمایه گذار الزامی است اما این موضوع برای صندوق های سهامی با توجه به ترکیب دارایی هایی که عمدتا شامل دارایی های پر ریسک می باشد، با اهمیت تر است.

عملکرد صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

قیمت واحد صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

صندوق های سرمایه گذاری سهامی به دلیل نحوه چیدمان پورتفوی و الزامات قانونی آن، نسبت به انواع دیگر صندوق ها از فشار تورمی و رکودی تاثیر پذیر تر هستند. بنابراین تحلیل شرایط اقتصاد کلان از جانب سرمایه گذاران مهم است.

با توجه به این نکته یکی از ابزار های تحلیلی این صندوق ها، بررسی وضعیت عمومی بورس به وسیله شاخص کل است. به همگامی بازدهی این صندوق سهامی با شاخص کل توجه کنید.

مقایسه بازدهی صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان و شاخص کل؛ در بازه ی یکساله تا اسفند 97 بازدهی شاخص کل 70.06 درصد، بازدهی صندوق آوای ثروت کیان 90.62 درصد

در موج تورمی اوایل خرداد تا اواخر شهریور، سیاست سرمایه گذاری صندوق به جهت نوسان پذیری بیشتر از شاخص کل، در سهام شرکت هایی با بتای بیشتر از 1 بوده است و در مقاطعی از شرایط رکودی که از مهر ماه شروع شد، چیدمان پورتفوی به سمت سرمایه گذاری در سهام کوچک و هم مسیری با شاخص هم وزن حرکت کرده است.

مقایسه شاخص کل و هم وزن در بازه زمانی 26/10/97 تا 28/11/97

ترکیب دارایی صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

ترکیب دارایی صندوق آوای ثروت کیان
درصد روزانه ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

با توجه به عدم الزام قانونی بر رعایت سقف دارایی سهام در ترکیب صندوق (حداقل 70 درصد سهام) سیاست سرمایه گذاری این صندوق، تخصیص 99.2 درصدی به سهام (شامل 57 درصد پنج سهم با بیشترین وزن / 42.2 درصد سایر سهام) بوده است.

و همین موضوع می تواند تاکیدی بر تاثیر پذیری حداکثری این صندوق از شرایط بورس داشته باشد که در این بین ریسک سیستماتیک بازار سرمایه مهمترین چالش سرمایه گذاران است.

سهم صنایع در سبد دارایی صندوق

آوای ثروت کیان بیشترین تخصیص دارایی را در گروه فلزات اساسی داشته است. گروه با پتانسیلی که از افزایش نرخ تسعیر ارز بیشترین تاثیر را خواهند پذیرفت هر چند که ریسک تحریم های بین المللی چالش اصلی آن است. پس از آن گروه محصولات شیمیایی قرار دارد که از فلزی ها در مسابقه افزایش نرخ تسعیر ارز عقب مانده اند اما این فاصله قابل جبران است و خوشبینی به چشم انداز کاهش ریسک های سیاسی-تجاری می تواند به افزایش قیمت محصولات این گروه منجر شود. سومین صنعت سرمایه پذیر این صندوق، سیمان و گچ و آهک است که مدتی است زمزمه های افزایش سرمایه و ارزش جایگزینی محرکی برای رشد قیمتی است.

بر اساس گزارش صورت وضعیت پورتفوی صندوق منتهی به 30 دی 97 پنج سهم با بیشترین وزن صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان به شرح زیر است.

پنج سهم با بیشترین وزن صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان
خالص ارزش دارایی صندوق سرمایه گذاری آوای ثروت کیان

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.