تدوین سازوکار نظارت بر ارزهای دیجیتال زیر نظر FATF

تدوین سازوکار نظارت بر ارزهای دیجیتال زیر نظر FATF
خلاصه اخبار

بر اساس گزارشی در روز جمعه، 15 کشور به همراه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درحال طرح‌ریزی برنامه‌ای به منظور تنظیم سازوکار نظارت بر معاملات رمزارزها هستند.

به نقل از وب سایت نیکی ایژین (Nikkei Asian Review)، هدف از تدوین این سازوکار جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران رمزارزها و معاملات آنان است تا از استفادۀ این وجوه در فعالیت‌های مجرمانه همچون پولشویی و تأمین مالی تروریسم جلوگیری شود.

در این میان FATF، نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی، اجرای این پروژه را به عهده خواهد داشت. مفاد سازوکار نظارت بر رمزارزها قرار است سال آینده نهایی شده و پس از آن اجرایی شوند. به گفته وبسایت نیکی ایژین، 15 کشورشامل کشورهای گروه هفت، استرالیا و سنگاپور این سازوکار را اعمال خواهند کرد.

در ماه ژوئن، FATF استانداردهای مربوط به نظارت بر رمزارزها را منتشر کرد. به این ترتیب 30 کشور عضو FATF ملزم هستند برای تأمین‌کنندگان خدمات در حوزه رمزارزها قوانینی تصویب کنند که به موجب آن نظارت بر معاملات، گزارش تراکنش‌های مشکوک و به اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با سایر سامانه‌ها اجباری است.

کشورهای گروه هفت نیز در ماه جولای هشدار دادند که رمزارزهایی همچون لیبرای فیس‌بوک تهدیدی برای ثبات مالی جهان هستند و قوانینی با استانداردهای بالا نیاز است تا استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم به حداقل برسد.

در ماه گذشته نیز FATF اعلام داشت که به ژاپن اجازه می‌دهد تا به منظور مبارزه با پولشویی، یک شبکه پرداختی بین‌المللی مشابه با شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) برای رمزارزها ایجاد کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.