پایداری زیست محیطی موضوع کلیدی در لایحه MiCA اتحادیه اروپا است

پایداری زیست محیطی موضوع کلیدی در لایحه MiCA اتحادیه اروپا است

در لایحه‌ی MiCA  یک بند بحث برانگیز در مورد حداقل پایداری زیست محیطی در استخراج کریپتو پس از خارج شدن از این لایحه مجدداً وارد شده است.

بند جدید اپراتورهای بلاک چین را ملزم می‌کند تا یک طرح ارائه کنند که در آن جزئیات نحوه انطباق با پایداری زیست‌محیطی را توضیح دهد در صورت عدم ارائه طرح ممکن است استخراج یا معامله ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپا ممنوع شود.

اگرچه به طور مشخص بیان نشده است اما این لایحه مستقیماً بر بلاکچین‌های اثبات کار (PoW) تأثیر می گذارد و ممکن است عملیات استخراج بیت کوین در سراسر اتحادیه اروپا را تهدید کند.

اتحادیه اروپا حدود 12 تا 14 درصد از قدرت پردازش جهانی در شبکه بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است که طبق داده‌های سال گذشته دانشگاه کمبریج و استاتیستا، آلمان و ایرلند بیشترین سهم را در آن دارند.

اگر این لایحه همانطور که هست تصویب شود، اتریوم برای مدت طولانی درگیر نخواهد بود زیرا انتظار می‌رود اتریوم در مقطعی از سال جاری به یک شبکه اثبات سهام (PoS) تبدیل شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.