قابلیت لیکویید استیکینگ در بلاکچین BNB اسمارت چین فعال می‌شود

قابلیت لیکویید استیکینگ در بلاکچین BNB اسمارت چین فعال می‌شود
خلاصه اخبار

تیم توسعه زنجیره BNB اعلام کرد به زودی قابلیت لیکویید استیکینگ را در شبکه BNB اسمارت چین (BSC) فعال خواهد کرد. این تصمیم به دنبال پایان کار شبکه BNB بیکن چین و انتقال قابلیت‌های آن به BSC گرفته شده است. به گزارش میهن بلاکچین و بر اساس اطلاعیه تیم توسعه BNB چین، فعالیت شبکه BNB …

تیم توسعه زنجیره BNB اعلام کرد به زودی قابلیت لیکویید استیکینگ را در شبکه BNB اسمارت چین (BSC) فعال خواهد کرد. این تصمیم به دنبال پایان کار شبکه BNB بیکن چین و انتقال قابلیت‌های آن به BSC گرفته شده است.

به گزارش میهن بلاکچین و بر اساس اطلاعیه تیم توسعه BNB چین، فعالیت شبکه BNB بیکن چین تا ماه ژوئن به طور کامل متوقف خواهد شد. با این حال، پیش از توقف کامل این شبکه، قابلیت‌های آن به شبکه BSC منتقل می‌شود.

نقشه راه گذار از BNB بیکن چین به اسمارت چین – منبع: BNB Chain
نقشه راه گذار از BNB بیکن چین به اسمارت چین – منبع: BNB Chain

به گفته این تیم توسعه، فعال شدن قابلیت لیکویید استیکینگ در BNB اسمارت چین به افراد و مشارکت‌کنندگان در این اکوسیستم اجازه می‌دهد تا ضمن تامین امنیت شبکه، نقدینگی ارزهای دیجیتال خود را حفظ کرده و از آنها در جای دیگری استفاده کنند.

در حالی که هنوز تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی قابلیت لیکویید استیکینگ در شبکه BSC اعلام نشده است، توسعه‌دهندگان این بلاکچین خاطرنشان کرده‌اند این اتفاق در واپسین روزهای ماه آپریل یا ماه می روی خواهد داد.

تیم توسعه BNB چین در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است هدف آنها از انتقال قابلیت‌های شبکه‌های قبلی به BSC ساده‌سازی اکوسیستم این پروژه است:

این انتقال با برنامه ما برای توقف فعالیت BNB بیکن چین، ساده‌سازی شبکه، بهبود کارایی، کاهش خطرات امنیتی و مطابقت با نیازهای تکنولوژیکی کنونی مطابقت دارد.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان BNB چین معتقدند چنین تصمیمی این اکوسیستم را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند. به گفته آنها، کاربران با استفاده از قابلیت لیکویید استیکینگ می‌توانند در اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز بدون اینکه کاربرد ارز دیجیتال استیک‌شده آنها از دست برود، مشارکت داشته باشند.

لیکویید استیکینگ نوع خاصی از استیکینگ ارزهای دیجیتال است که به سپرده‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از دارایی‌های قفل‌شده‌شان به عنوان وثیقه در فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معاملات دیگر استفاده کنند و سود بیشتری کسب کنند.

به گفته تیم توسعه BNB چین، علاوه بر قابلیت لیکویید استیکینگ، هولدرهای BNB می‌توانند در آینده توکن‌های خود را به یک ولیدیتور یا استخر نقدینگی دِلِگیت (delegate) کنند.

در این اطلاعیه آمده است:

قابلیت لیکویید استیکینگ نه تنها به سپرده‌گذاران توکن BNB پاداش می‌دهد، بلکه امنیت زنجیره BNB را هم بهبود می‌بخشد. این به هولدرهای BNB انعطاف‌پذیری بیشتری برای استیکینگ دارایی خود می‌دهد و گزینه‌های بیشتری را برای سپرده‌گذاری این توکن فراهم می‌کند.

به گفته توسعه‌دهندگان، زمانی که هولدرها BNB خود را در استخرهای نقدینگی قفل می‌کنند، توکن‌های تامین نقدینگی دریافت می‌کنند که می‌توانند از آنها در بسیاری از فعالیت‌های درون اکوسیستمی استفاده کنند.

طبق این اطلاعیه، قابلیت لیکویید استیکینگ و ارزش قابل استخراج ماینر (MEV) در کنار هم در زنجیره BNB اجرا خواهند شد:

ولیدیتورها با فعال شدن MEV این فرصت را خواهند داشت تا بازدهی استیکینگ خود را افزایش دهند.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *