علت ۹۶٪ افزایش قیمت HBAR؛ ماجرای همکاری بلک راک با شبکه بلاکچین Hedra چیست؟

علت ۹۶٪ افزایش قیمت HBAR؛ ماجرای همکاری بلک راک با شبکه بلاکچین Hedra چیست؟
خلاصه اخبار

اطلاعیه‌ای توسط بنیاد اچ بار (HBAR Foundation) منتشر شده مبنی بر اینکه صندوق بازار پول بلک راک با استفاده از شبکه هدرا (Hedera) توکنیزه شده است. این اطلاعیه که به نظر یک تفسیر اشتباه بوده باعث سردرگمی در میان اینفلوئنسرهای کریپتو شده و قیمت توکن HBAR را افزایش داده است. به گزارش میهن بلاکچین، انتشار …

اطلاعیه‌ای توسط بنیاد اچ بار (HBAR Foundation) منتشر شده مبنی بر اینکه صندوق بازار پول بلک راک با استفاده از شبکه هدرا (Hedera) توکنیزه شده است. این اطلاعیه که به نظر یک تفسیر اشتباه بوده باعث سردرگمی در میان اینفلوئنسرهای کریپتو شده و قیمت توکن HBAR را افزایش داده است.

به گزارش میهن بلاکچین، انتشار این اطلاعیه باعث 96٪ افزایش قیمت توکن HBAR در 24 ساعت گذشته شد. این در حالی است که بلک راک، بزرگترین شرکت مدیر دارایی جهان، هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته است!

آنچه در این مطلب می‌خوانید

افزایش قیمت توکن HBAR؛ ماجرا چیست؟

جریان از این قرار است که در تاریخ 23 آوریل (4 اردیبهشت)، HBAR Foundation، نهاد پشتیبان شبکه Hedera، اطلاعیه‌ای را در پلتفرم X به اشتراک گذاشت که در آن اعلام شده بود دو شرکت‌ زیرساختی و تجارت بلاکچین یعنی Archax و Ownera صندوق بازار پول خزانه‌داری ICS بلک راک را در بستر شبکه هدرا (Hedera) توکنیزه کرده‌اند.

ویدیوی به اشتراک‌گذاشته‌شده همراه با این اطلاعیه نشان می‌دهد که دو شرکت Owner ،Archax و بلک راک در این سرمایه‌گذاری شریک شده‌اند و HBAR ادعا می‌کند که «بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان را به این شبکه بلاکچین آورده است».

توییت بنیاد HBAR
توییت بنیاد HBAR؛ منبع: x

متاسفانه برخی از اینفلوئنسرهای کریپتو که فالوورهای زیادی هم دارند، تفسیر نادرستی از این پست را به اشتراک گذاشتند که در 15 ساعت گذشته بیش از 1.6 میلیون بازدید داشته و 2٬700 مرتبه ری پست شده است.

تفسیر اشتباه آن‌ها این بود که بلک راک صندوق 22.3 میلیارد دلاری خود را به شبکه بلاکچین هدرا منتقل کرده و با دو شرکت Archax و Ownera همکاری کرده است.

توییت یک انیفلوئنسر کریپتو در مورد افزایش قیمت HBAR
منبع: X

اصل ماجرا چه بود؟

کریس اوکانر (Chris O’Connor)، بنیانگذار Cardano Ghost Fund DAO با انتشار پستی در پلتفرم X تاکید کرد که بلک راک «هیچ دخالتی» در فرآیند توسعه Hedera نداشته و بنیاد HBAR را به دلیل نحوه اعلام این خبر مورد انتقاد قرار داد:

بلک راک، HBAR را برای توکنیزه کردن یک صندوق خود انتخاب نکرد. این شرکت مدیریت دارایی هیچ دخالتی در این موضوع نداشته و هیچ ارتباطی با این پروتکل ندارد.

آنچه که اتفاق افتاد این بود که یک پروژه HBAR از طریق بازار ثانویه، سهام یک صندوق بلک راک را توکنیزه کرده است. درست مثل این است که من می‌توانم یک ساعت رولکس بخرم، با آن عکس بگیرم و آن را در حساب پلتفرم X خود پست کنم؛ اما به این معنی نیست که شرکت رولکس با من شریک شده است.

ببینید این نوع پامپ‌های قیمتی با بازاریابی گمراه کننده، چه کسانی را متضرر کرده و به کسانی سود می‌رساند!

افزایش قیمت HBAR در روز گذشته، ارزش آن را به 0.1817 دلار رساند که بالاترین قیمت آن در دو سال اخیر است.

نمودار قیمت HBAR در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت HBAR در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ ویو

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *