عامل اصلی گرانی مسکن مشخص شد

عامل اصلی گرانی مسکن مشخص شد
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در مدیریت شهری گذشته با یک نگاه فانتزی، یک تصور و تفکری حاکم بود که شهر تهران باید در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود؛ این نگاه باعث افزایش قیمت مسکن در پایتخت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، علیرضا نادعلی درباره شرایط بغرنج مسکن در پایتخت و نقش‌ کم‌کاری و ترک‌فعل‌های مدیران شهری در یک دهه گذشته در ایجاد این وضعیت اظهار کرد: مدیریت شهری در این دوره، نگاه ویژه‌ای به تامین مسکن داشت و شورا برای ساخت و ساز در بدو ورود چند موضوع را هدفگذاری کرد.

نادعلی ادامه داد: در مدیریت شهری گذشته یک تصور و تفکری حاکم بود که با یک نگاه فانتزی، شهر تهران در همان شکل بماند و کار ویژه‌ای انجام نشود و فقط برخی از خیابان‌ها سنگ فرش شوند و دوچرخه سورای صورت بپذیرد! شاید این موارد از دور کمی دوست‌داشتنی به‌نظر برسد اما با این نگاه، امکان حل مشکلات مردم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همه موارد اشاره شده در دوره گذشته شرایط نامناسبی را در بخش مسکن تهران ایجاد کرد و مردم جنوب شهر بیشترین خسارت را متحمل شدند؛ باید این موارد اصلاح می‌شد چرا که سرعت در حوزه شهرسازی به اندازه لازم نبود و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی منجر به گلایه شهروندان شده بود و طبعاً شهرداری تهران در دور جدید باید برخی از کوتاهی‌ها را جبران می‌کرد که در یک برنامه‌ای این اقدامات آغاز شد؛ تاکید شورا بر این بوده و هست که این سرعت و تناسب به گونه‌ای باشد که شرط دچار به هم ریختگی نشود.

وی ادامه داد: در همین ارتباط اعضا و ریاست شورای شهر تهران، برنامه‌هایی را طراحی کردند و معتقد بودیم یکی از موضوعاتی که باید در این دوره به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، بخش مسکن است و اقداماتی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رونق در ساخت و ساز مزیت‌های بسیاری دارد، اضافه کرد: این موضوع علاوه بر کاهش قیمت مسکن، تاثیر بسزایی نیز در اشتغالزایی دارد که در دوره گذشته با توقف ساخت و ساز در تهران، مجموعه‌ای از اشتغال‌های متفاوت و متعدد متوقف شد و در نهایت این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نیز شد.

نادعلی تاکید کرد: آنچه که مدنظر شورا و شهرداری قرار دارد، اجرای طرح تفصیلی است که در قالب آن، طرح کمربند سبز دیده شده است؛ تاکید آن بر این است که ساختمان در قالب بلندمرتبه‌سازی انجام شود.

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *