طلا برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب تر است یا نقره؟

طلا برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب تر است یا نقره؟
خلاصه اخبار

حرکات قیمتی فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره چه در شرایط صعودی و چه در شرایط نزولی همبستگی بسیار بالایی با یکدیگر دارند.

به گزارش سیگنال، با توجه به دامنه گسترده تر نوسانات نقره نسبت به طلا چه در زمان نزول ها که حرکات نزولی نقره شدید تر بوده است و چه در هنگام صعودها که با قدرت بیشتری صعود کرده است. به نظر می رسد در حال حاضر که اونس طلای جهانی توانسته است کانال نزولی چندساله خود را بشکند و مقاومت مهم چندساله خود را پشت سر بگذارد ، نقره هم به زودی بتواند این همبستگی را در شکست کانال نزولی چندین ساله خود تکرار کند و در تایم هفتگی با تثبیت بالای تراز مهم 16.5 دلار ( خط قرمز رنگ) موفق به رشدی حداقل تا 26-28 دلار (ناحیه سبز رنگ) گردد.
حال در کشور ما که قیمت طلا و نقره از قیمت جهانی بر حسب دلار در نرخ برابری دلار به ریال بدست می آید به نظر میرسد نقره گزینه سرمایه گذاری جذاب تری در بلند مدت برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در فلزات گرانبها باشد.
چراکه با در نظر گرفتن تاثیر یکسان نرخ برابری دلار به ریال در نقره و طلا با توجه به امکان رشد بیشتر اونس نقره ، بازدهی بیشتر سرمایه گذاری در نقره نسبت به طلا نمی تواند دور از ذهن باشد.

برای مشاهده ی تصویر با کیفیت بهتر روی لینک کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.