بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال 98

بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال 98
خلاصه اخبار

روز چهارشنبه 1398/07/17 شرکت فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی “کویر” به عنوان پانصد و سی و یکمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

روز چهارشنبه مورخ 1398/07/17 شرکت “فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی “کویر” به عنوان پانصد و سی و یکمین شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت در بازار دوم بورس عرضه شد. با توجه به مشارکت 878 هزار نفری در عرضه اولیه کویر به هر کد سهامداری حداکثر 275 سهم اختصاص یافت و بعد از گذشت دو ماه از این عرضه اولیه می توان گفت که یکی از بهترین عرضه اولیه های امسال بوده است.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال 97 با نام شرکت بازرگانی بین المللی سپید فراب در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. سرمایه شرکت در حال حاضر 2.400 میلیارد ریال (شامل تعداد 2.400 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) می باشد. همچنین هیئت مدیره شرکت اعلام کرده است که برای 3 سال مالی آتی هیچ گونه افزایش سرمایه ای در دستور کار خود ندارد.

موضوع فعالیت شرکت تولید انواع شمش فولادی، میلگرد ساده و آجدار، انواع تیر آهن، واردات و صادرات کالاهای مجاز و مواد اولیه کارخانجات و … می باشد. ظرفیت اسمی تولید شرکت حدود 900 هزار تن می باشد که با تولید 622 هزار تن در سال 97 توانست در ردیف دوم تولیدکنندگان میلگرد در کشور قرار گیرد.

نمودار زير انواع محصولات را در زنجیره صنعت فولاد نشان می دهد. محصولات اصلی کویر میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی می باشد که در نمودار با رنگ دیگر مشخص شده است.

بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال 98

کل تولید کویر نسبت به سال گذشته حدود 44% افزایش پیدا کرده است. 58% تولید در شش ماهه ی نخست سال 1398 مربوط به محصول میلگرد شاخه و 42% باقی مانده مربوط به میلگرد کلاف می باشد.

 نمودار زیر ترکیب تولید کویر و رشد تولید محصولات آن را به تفکیک نشان می دهد.

بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال 98

کویر در شش ماهه ی نخست امسال حدود 19 هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 92% افزایش داشته است. از آن جایی که تولید شرکت تنها 44% افزایش داشته است می توان استنباط کرد که تمام افزایش درآمدهای عملیاتی ناشی از افزایش تولید نبوده است و برخی از آن مربوط به افزایش نرخ فروش بوده است.

نمودار زیر نیز فروش شرکت را به تفکیک فروش داخلی و صادراتی نشان می دهد. حدود 63% از درآمدهای عملیاتی شرکت از داخل کشور صورت گرفته و 37% باقی مانده از محل صادرات بوده است.

بررسی وضعیت صورت های مالی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در 6 ماهه نخست سال 98

بهای تمام شده شرکت 124% رشد کرده است. مواد مستقیم مصرفی نزدیک به 100 درصد بهای تمام شده را تشکیل می دهد و دستمزد و سربار سهم بسیار کوچکی در بهای تمام شده دارند.

کویر در گزارش حسابرسی شده 6 ماهه خود به ازای هر سهم 894 ریال سود ساخته است که نسبت به گزارش حسابرسی نشده شرکت 4% افزایش یافته است. حاشیه سود خالص شرکت نیز حدود 11% می باشد اما افزایش بهای تمام شده و سایر هزینه های شرکت باعث شده سود خالص شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9% کاهش یابد.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
نظرات کاربران
  • الآن این سودی که برای هر سهم در نظر گرفته شده به اونایی که سهم رو از اول که عرضه شده داشتن و بعد فروختن تعلق میگیره؟؟

    • سلام، خیر در پایان سال مالی و بعد از مجمع این سود بین تمام سرمایه داران توزیع می‌شود

      • درسته ، یعنی ما که داشتیم و فروختیم بهمون تعلق نمیگیره چون تا پایان سال مالی سهم رو نداشتیم !
        یعنی ما اگه بخواییم بهمون تعلق بگیره دوباره باید بخریم درسته؟؟
        همه سهم ها همین طور هست دیگه ؟؟؟