سبزپوشی متانول‌سازان همراه با رشد شاخص

سبزپوشی متانول‌سازان همراه با رشد شاخص

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد‌آنلاین-سیده زینب رزم گیر؛ پس از 11روز افت شاخص کل و سرخ پوشی بازار سهام، بورس امروز با رشد چهار هزار واحدی نفسی تازه کرد. در گروه محصولات شیمیایی نیز نمادهای قابل توجهی با روند مثبت بازار همراه شدند. متانول‌سازهای بازار نیز از جمله نمادهایی بودند که با رشد قیمت مواجه شدند. همچنین قیمت جهانی متانول به حدود 290دلار و قیمت نفت برنت نیز به حوالی 63دلار رسید. 

متانول‌سازان بورس

پتروشیمی‌های زاگرس(زاگرس)، فن‌آوران(شفن) و خارک(شخارک) تولیدکنندگان بورسی متانول ایران و پتروشیمی‌های کاوه، بوشهر، مرجان و کیمیای پارس هم تولیدکنندگان غیربورسی متانول در ایران هستند.

پتروشیمی زاگرس

سهام پتروشیمی زاگرس در بورس امروز متعادل معامله و با یک درصد رشد رو به رو شد. این نماد در روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی 491هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 181,948ریال رسید. ارزش معاملات امروز زاگرس حدود 9میلیارد تومان بود.

زاگرس فقط روی تولید متانول تمرکز دارد و با ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و 300 هزار تن محصول، بزرگ‌ترین متانول‌ساز بورسی ایران و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان متانول در دنیاست. زاگرس تقریبا تمامی محصول خود را صادر می‌کند. این شرکت در ماه بهمن 9,699,863میلیون ریال فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399/09/30 این شرکت برای هر سهم 21,826ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 86درصد رشد داشته است.

پتروشیمی فن‌آوران

سهام پتروشیمی فن‌آوران در بورس امروز تقریبا متعادل معامله و با یک درصد رشد رو به رو شد. این نماد در روز گذشته نیز سبزپوش شد. با جا به جایی 128هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 280,580ریال رسید. ارزش معاملات امروز شفن حدود چهار میلیارد تومان بود.

پتروشیمی فن‌آوران علاوه بر متانول به‌عنوان محصول اصلی، اسید استیک، مونوکسید کربن و هیدروژن تولید می‌کند. فن‌آوران با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن متانول، دومین شرکت بزرگ از این حیث در بورس تهران است. شفن هم مانند زاگرس بخش عمده محصول خود را صادر می‌کند. این شرکت در بهمن ماه 8,493,089میلیون ریال فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399/09/30 این شرکت برای هر سهم 68,800ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 365درصد رشد داشته است.

پتروشیمی خارک

سهام پتروشیمی خارک در بورس امروز تقریبا متعادل معامله و با 0.1درصد رشد رو به رو شد. این نماد در هشت روز گذشته، با افت قیمت مواجه بود. با جا به جایی 365هزار برگه سهم، قیمت پایانی این نماد به 41,340ریال رسید. ارزش معاملات امروز شفن حدود دو میلیارد تومان بود.

پتروشیمی خارک در کنار متانول؛ گوگرد، بوتان، پنتان و پروپان هم تولید می‌کند. ظرفیت تولید متانول این شرکت، 660 هزار تن در سال است. شخارک تمامی محصول خود را صادر می‌کند. این شرکت در بهمن ماه 4,583,224میلیون ریال فروش داشته است. در صورت‌های مالی میاندوره‌ای 9ماهه منتهی به 1399/09/30 این شرکت برای هر سهم 3,800ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه 51درصد رشد داشته است.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

زاگرس12اسفند

شفن12اسفند

شخارک12اسفند

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.